duminică, 16 august 2015

Turul Londrei - ziua 5

Mă trezesc la 4 dimineaţa când se face lumină la Londra şi mă apuc să citesc pe tabletă, sunt cu două ore decalat şi este explicabil. Ies prin împrejurimi pe la 6 dimineaţa. Vecinătatea este bună, case bune cu valori de peste 500 de mii de lire (conform unei agenţii imobiliare). 
Londra din Crystal Palace
Mă plimb şi ajung la o intersecţie, unde se vede Londra de pe de pe deal cu noi zgârie nori construiţi în intervalul de 19 ani de când n-am mai fost pe aici.
Depistez un Poundland şi un Sainsbury.
Mergem la micul dejun unde se dă cu porţia două felii de şuncă, un ou fiert, o bucată de brânză în plastic, dar putem lua la liber pâine prăjită, cafea şi suc.
Hotelul este cu personal românesc, unul la recepţie, altul la securitatea hotelului, fetele care servesc la micul dejun şi femei de serviciu. Hotelul este de tranzit sunt mulţi muncitori români în construcţii care stau în hotel.
Ne îmbarcăm în autocar şi o luăm spre centrul Londrei, pe o altă rută, normală, nu cu exchibiţii auto.

Westminster Bridge

Ajungem să ne dăm jos chiar în zona pe care doream să o pozez, aceea de pe partea dreaptă, sudică a Tamisei, la Westminster Bridge! Toate filmele cu Londra pun obligatoriu imagini cu podul văzut din malul opus Parlamentului.
Coborâm din autocar şi o luăm pe jos spre pod, Fac poze spre pod şi pe pod. Ajungem la Big Ben, apoi la Westminster Hall adică la Parlament, traversăm spre Westminster Abbey. Biserica s-a făcut de 15 lire pentru vizitat, enorm! 
Westminster Hall
Eu am dat o liră în 1996 să vedem partea de morminte, asta-i globalizarea în turism! Pozeze monumente şi statui. Pe Churchill marele trădător al românilor şi amicul grecilor mincinoşi îl pozez fără plăcere. Ghida spune o poveste aiurea despre Cromwell, cum l-ar fi omorât regaliştii şi l-au expus în public. O fi fost asta, dar după ce inventatorul cele mai bune armate din lume, Ironsides (coastele de fier) murise demult. 
Westminster Abbey

Mergem pe Parlament Street şi ne oprim la Downing Street. Este păzită de militari cu automate şi veste antiglonţ.
Downing Street
Ajungem la Cazarma Gărzii Călare  Regale, ne pozăm cu cavaleriştii care sunt stană de piatră, trecem pe sub porţi şi ajungem în careul unde regine defila cu regimentul de cavalerie. Pozeze statuile a doi generali veterani din locuri exotice, India, Afganistan, Crimeea, Războiul cu burii din Africa de Sud.

Ajungem în St James Park şi trecem pe lângă balta unde se bălăcesc raţe, gâşte canadiene şi lebede. Ajungem la The Mall, bulevardul spre Palatul Buckingham (care este modelul Palatului Regal din Bucureşti!). Suntem la fix să urmărim schimbarea gărzii. Nu am mai văzut defilarea cu ciobănescul care semăna cu ăla mioritic, dar se defilează cu infanterie şi cu cavalerie. Suntem avertizaţi de poliţiştii neînarmaţi că sunt hoţi de buzunare, prevestitor parcă!
Schimbarea gărzii la Buckingham Palace
Grupul se reuneşte în parc şi ne reîntoarcem pe acelaşi drum şi traversăm spre Roata Mileniului pe Podul Mileniului, nou pentru noi. 
Turnul Londrei de pe Tower Bridge
 Ne urcăm în autocar şi o luăm spre Turnul Londrei. Autocarul parchează lângă turn. Biletul costă pentru noi vreo 20 de lire, redus, normal este peste 30 de lire, atunci era 8,76 lire, efectul turismului est-asiatic! Mergem cu grupul spre turn şi acolo se face controlul bagajelor. Domnul Simion Ciorbă, simpatic şi glumeţ economist revelează un şuriu de ficior oşean, confiscat imediat. Am revelaţia briceagului nostru şi dau să-l dau ghidei care nu intră în vizită. Şoimul de la control îl vede şi mi-l confiscă nervos, zicând: I see you! O explicaţie ar fi probabil tentativa de asasinat împotriva Reginei, pentru că la vizita ulterioară la Windsor am văzut că bricege ca al meu, cu lamă mai mică de 7,5 cm nu se confiscă. 
Vechiul Beefeater
Facem vizita la Turn şi ne aşezăm la singura coadă la Tezaur. Îl văd pe beefeaterul care a fost ghid acum 19 ani. Îi spun asta şi tipul îmi zice că era mult mai tânăr, hahaha....



Nu avem voie la poze, îmi pun smartfonul pe fără ţac, dar nu prea pot să fac poze că mă văd supraveghetorii. Am stat la studiat coroana regală unde se află cele mai mari şi importante diamante din lume. Britanicii îmi spun  că vechea coroană regală a fost distrusă în 1661 şi a fost refăcută de Charles al Doilea. Are safirul albastru al lui St Edward Confesorul din 1042! Pe coroană se află şi Koh i Noor care-l poartă reginele şi reginele consoarte, pentru că poartă nenoroc bărbaţilor. Mai este şi Cullinan care este cel mai mare diamant găsit în Africa de Sud şi el montat pe coroană. 
Corbii regali
Locul execuţiilor din Turn
Mergem la locul execuţiei din turn unde i s-a tăiat capul lui Ann Boleyn, mama Elisabetei, regina fecioară care a transformat Anglia în cea mai puternică ţară din lume în secolul XVI. Apoi Elisabeta o execută pe verişoara Maria regina scoţienilor, şi ironia sorţii îl pune pe fiul ei moştenitor al coroanei engleze. Urcăm spre în Turnul Alb cea mai veche construcţie din vremea lui William Cuceritorul, turnul central unde se află muzeul armurilor şi trecem pe lângă corbii regalităţii engleze, garanţii existenţei acesteia! 
Armura lui Henric al VIII-lea
Adriana mă boscorodeşte că trebuie să urcăm pe o scară. Vedem arme medievale şi celebra armură de infanterist a lui Henric al VIII-lea. Are apărătoare pentru mădularul regal, Henric era priapic! Mă uit la ea şi Henric pare gigantic, de peste doi metri. În realitate avea 6 picioare, adică 1, 83 m! Mai ne plimbăm şi prin sediul regimentului Royal Fusiliers (infanterişti) şi apoi ieşim din muzeu.
Mergem la o cârciumă din apropiere şi mâncăm, evident că chelneriţa este româncă. Iau fish & chips, iar Adriana ia pui la frigare şi luăm bere un Guinness şi un Heineken. Puiul Adrianei este prea ars în optica patronului şi îi mai aduce o porţie suplimentară, pe ăla ars îl dovedesc eu. Plecăm alături să-mi iau o cafea şi uit pălăria de care are grijă compatrioata care mi-o dă înapoi când îmi reamintesc!
The Shard
Ne reîntoarcem la parcarea de la Roata Mileniului şi îi aşteptăm pe ceilalţi care s-au plimbat pe Tamisa şi au urcat şi în Roata Mileniului, bani irosiţi!

Londra arată schimbată faţă de acum 19 ani, s-au construit mulţi zgârie nori pe care i-am văzut şi în susul Tamisei faţă de Westminster şi în jos. Cel mai înalt este The Shard (ciobul) de 306 m care are aerul unei construcţii neterminate, mai este şi castravetele, Gherkin care l-au copiat cei din Barcelona. Se vede că aici se rulează cei mai mulţi bani din lume.
Crăcit între Orient şi Occident
Ultimul obiectiv de vizitat este Observatorul Greenwich (grenici).
Ajungem cu autocarul prin nişte periferii mizerabile. Mergem prin parc spre Observator şi urcăm dealu, trăgând de Adriana. Ajungem şi avem parte de o imagine splendidă a Londrei la apus de soare. Nu pierd ocazia şi fac din nou poza crăcit între Est şi Vest şi să fac poze cu Londra, parcul şi Academia Navală. 
Londra de pe Greenwich  Observatory
Revenim jos şi iau bere de la un market de asiatic. Mergem şi spre Tamisa să vedem Cutty Sark cel mai rapid clipper care traversa Atlanticul cu ceai transformat în restaurant.   

Ne reîntoarcem  epuizaţi la hotel.
NB Şi pe mine m-a epuizat scrierea acestei postări!

2 comentarii:

  1. ufff greu a mai fost sa revizitam toate astea in regim cazon. ma bucur ca recunosti ca iti este greu si sa reconstiui pe blog.A

    RăspundețiȘtergere
  2. America se scalda in calduri apocaliptice, si am inteles, de la prieteni intorsi recent, ca si Bucurestiul. Cum se face ca esti mereu imbracat atat de gros!? V.

    RăspundețiȘtergere