marți, 18 august 2015

Liverpool

Biserica Catolică din Liverpoool
Biserica anglicană
Dimineaţa la Days Inn avem de a face cu micul dejun englezesc. Poţi lua cârnaţii cu fasole, şuncă, omletă, ciuperci, şi altele.

Continuăm vizita prin Liverpool la cele două biserici mari ale oraşului. La prima avem surpriza unei construcţii moderne, Este o biserică catolică, într-un oraş protestant! Este simplu, este biserica irlandezilor care au emigrat aici la muncă în secolul XIX - XX.
Urmează vizita la o catedrală imensă aparţinând la la Church of England adică biserica anglicană. Am o discuţie cu unul dintre preoţi pe această temă.
Ne întoarcem la cheiul Albert să mai facem o vizită. Ne oprim la un magazin şi iau un suport de pahar cu sigla Liverpool echipa mea de fotbal preferată şi o poză cu celebrităţi din Liverpool şi sunt lămurit cu jargonul scouse de aici.
Ne urcăm în autocar şi mergem către portul de îmbarcare. A început să plouă şi vremea este urâtă

Marea Irlandei

Aşteptăm să ne îmbarcăm în port, nu mai este nevoie de controale, irlandezii or fi siguri de ce face poliţia britanică. Urcăm pe vas şi avem acelaşi sentiment ca la traversarea Mânecii. Acelaşi duty free scump şi aceleaşi restaurante scumpe.
Marea este agitată şi după câteva ore ajungem în Irlanda.

Dublin

Mi-am exersat accentul pentru Dublin, cei de la Guinness m-au confirmat era bine.
Ajungem acolo în grabă că eram aproape de ora închiderii.
Peştele de la Guinness
Intrăm în fabrica transformată în muzeu şi ne pozăm sus în vârf cu paharul de Guinness. Avem o vedere splendidă a oraşului.

Vizităm apoi catedrala catolică din Dublin, Trinity College şi palatul regal din Dublin. Oprim şi puţin în centru unde am timp să cumpăr 4 beri cehe Budvar ca să avem seara la hotel.
Catedrala Dublin
Plecăm spre hotelul care se află lângă aeroport. Abia îl nimerim este un hotel mare şi cu multe restaurante.
Castelul Dublin

Dublin

Strada cu puburi irlandeze
Coborâm în hol, domnul Cioară aşteaptă să vină să-l ia nişte rude stabilite în Irlanda. Mergem la un complex comercial de lângă hotel şi cumpăr pui cu cartofi prăjiţi o porţie serioasă de rămâne Adrianei de nişte sendvişuri. Preţurile în Irlanda sunt la fel de mari ca-n Anglia dar sunt în Euro!