miercuri, 19 august 2015

Highlands ziua 12

Dimineaţa luăm micul dejun scoţian la acelaşi fast food şi Adriana face şi o poză cu domnul care ne oferă aceste bunătăţi.

Astăzi mergem în cea mai importantă excursie a acestei călătorii,excursia în Highlands, sau zona înaltă a Scoţiei. Aş vrea să fac o precizare importantă pe care am citit-o în cartea lui Davies, The Isles. El ne spune că scoţienii din Lallands sau zona joasă sunt anglo-saxoni, pe când cei din Highlands sunt celti, veniţi din Irlanda. Atât denumirea a două importante ducate scoţiene Argyle si Atholl au legătură cu Irlanda. Inclusiv tradiţiile celor din Highlends precum kiltul a fost relansat în timpul lui George al IV-lea a la sfârşitul secolului al XVIII-lea care îmbrăcat în această fustă a îmbrăţişat această tradiţie interzisă un timp muntenilor.
Plecăm cu autocarul spre castelul Stiring.

Stirling
Castelul Stirling
Hruba
Castelul Stirling este unul din cele mai importante castele scoţiene. Aici a fost încoronată Mary Stuart Regina Scoţienilor. La intrare este statuia lui Robert the Bruce regele scoţienilor care câştigă independenţa faţă de englezi. Intrăm prin intrarea principală a castelului şi vizităm câteva din clădirile importante. Palatul regal este construit de James al V-lea tatăl lui Mary. 
Am intrat şi în Muzeul Regimentului Argyll and Sutherland Highlanders, regiment care are costumele scoţiene cu kilturi. A partcipat la toate expediţiile de cucerire ale imperiului britanic.

Vizităm Marea Sală, Capela Regală şi Turnul  Elphinstonecare este de fapt coborârea într-o hrubă unde reuşesc să mă lovesc la cap . Pentru că am luat-o şi pe Adriana în coborârea în această zonă veche  mă boscorodeşte.
Cuplul regal!
Ieşim la lumină şi ne pozăm cu soarele care a ieşit.




 






Drumul spre Inverness 

Continuăm drumul spre cel mai nord-vestic punct al călătoriei noastre,  Inverness fostă reşedinţă regală.
Distileria Dalwhinie
Mergem prin zona înaltă montană cu peisaje superbe şi dăm şi de o distilerie, Dalwhinnie
Castel
Şoseaua este paralelă cu calea ferată, trecem prin văi verzi, pâraie limpezi, stâncărie şi grohotişuri.



Inverness


Ajungem în orăşelul care se învecinează cu Marea Nordului. Intrarea se face greu, este mare aglomeraţie. 
Castelul Inverness
Coborâm în centru şi urcăm la fostul castel regal care acum este un ansamblu de clădiri administrative. Facem poze cu peisaje dând spre râul Ness care se varsă în Loch Ness, celebrul lac.
Râul Ness
Ne plimbăm şi Adriana umblă după cumpărături, eu mă uit la magazinele de whisky, dar preţurile sunt foarte mari.
Ne uităm şi la lâneturi dar  găsim ce am mai văzut. Când Adriana se duce la un magazin mă aşez obosit pe o bancă în centru pe pietonal şi mă apuc să mănânc nişte sendvişuri. 
Sunt învelite într-o poleială strălucitoare. Deodată simt că din spate cineva îmi smulge un sendviş. Era un pescăruş care mi-l fură! Exact ca în Păsările lui Hitchkock. Ne oprim la un birou în care poţi stabili genealogia, răsfoiesc un nomenclator şi dau doar de numele Negus!

Loch Ness


Aici este de fapt un muzeu despre monstrul din cel mai mare lac glaciar la Scoţiei. Noi nu mai intrăm şi ne uită la monstrul dinozaurul care este pe un lăcuşor, marioneta se mai şi mişcă spre marele nostru amuzament. Ne oprim să face nişte poze cu lacul şi continuăm călătoria.
Nessie

â


Loch Ness









Highland Loch Lomond


Întoarcerea o facem prin zona montană a Scoţiei, cu nenumărate lacuri glaciare, şi stînci, peisaje de o mare frumuseţe. 
Trecem pe lângă distileria Ben Nevis, de lângă Ben Nevis, cel mai înalt vârf al Scoţiei de 1300. 
Ajungem la alt mare lac glaciar Loch Lomond şi alte lacuri mici şi frumoase.

Revenim seara târziu la hotel.

2 comentarii:

  1. Bai tarane prost crescut, poti scrie Adriana si raul Ness! Dar ce stie marlanul! Desi esti venit din Pitesti, poti fi culant macar cu sotia! Precum vezi, numai semne de exclamare.

    RăspundețiȘtergere