miercuri, 19 august 2015

Amsterdam Roterdam - ziua 15

Amsterdam
Concertgebouw
Sosim dimineaţa de 9 august la Amsterdam. Spre deosebire de Bruxelles de acum 2 săptămâni acum este foarte cald peste 30 de grade. Am dat şi ceasurile cu o oră mai târziu. Ajungem la zona de la lângă Muzeul Regal Rijskmuseum.
Rijskmuseum
Coborâm şi o luăm spre centru de fapt am luat-o invers de cum trebuia şi după indicaţii am merge spore centru, de fapt pe o zonă circulară a centrului lucru care o enervează pe Adriana. Întrebăm nişte biciclişti şi unii ne confirmă, dar alţii ne indică direcţia corectă. Apropo de biciclişti m-au enervat cumplit pentru că aproape au desfiinţat pe trecători, dau peste tine, fără să le pese.

Merg pe biciclete cu şa înaltă de parcă ar fi pe cai!
Palatul Regal
Dăm de un centru de informaţii facem rost de o hartă şi găsim direcţiile corecte şi la dus şi la întors. Fericiţi oprim la o terasă şi luăm bere, foarte scumpă, un Heineken 5,5 Euro!
Ajungem în zona Palatul Regal. Căutăm apoi vechiul nostru restaurant chinezesc de mâncat cu burta, pe care-l găsim în alt loc. O luăm pe strada principală şi ajungem Piaţa de Flori.
Aici mi-am adus aminte de un supermarket unde găsim apă şi bere la preţuri scăzute.

Selfie argentinian
Continuăm să ne plimbăm şi ajungem într-o piaţetă cu terase restaurant. Ochesc un restaurant argentinian şi luăm loc. Surpriză! Chelneriţa blondă este româncă şi ne oferă discount. Caut pe meniu şi găsesc un mixed grill argentinian, care are diverse specialităţi de vacă suculente şi le spunem să le facă bine prăjite. Bem vin şi ne simţim bine pentru că vremea a fost foarte caldă. Pe l\ng[ chelneriţă se aciuase şi un ţigan cântăreţ la ...trompetă care asigura entertainmentul teraselor! A venit şi la noi să se milogească, pe româneşt!
Reajungem la Muzeul Heineken în zona u de se afla hotelul unde am stat acum 15 ani. Mergem spre dreapta şi ajungem la Rijskmuseum, muzeul de artă unde nu este de loc coada, coada de o oră este la Muzeul Van Gogh. Parcul din spatele Rijskmuseum este plin de lume aşezată pe iarbă merg spre faimoasa sală Concertgebouw, unde ar cânta cea mai bună orchestră din lume.
Ne reunim la autocar şi o luăm spre Rotterdam.

Rotterdam

Nieuwe Maas
Ajungem repede la Rotterdam şi trecem prin centru oraşului. Rotterdam a fost bombardat teribil de hitlerişti în 1940, de unde ura cumplită a olandezilor pe nemţi.
Facem poze lângă Muzeul Marinei, podurile de pe noul Maas. După ce pozez un sculptură cu butoaie petrol îmi dau seama că aici se fixează preţul la petrol şi aici sunt cele mai mari rafinării din Europa.
Facem poze cu construcţii spectaculoase, casa creion, ansamblul de case cub şi alte clădiri ultramoderne.
Plecăm apoi spre hotelul Golden Tulip aflat lângă o benzinărie.