miercuri, 19 august 2015

Haga Delft Koln - ziua 16

În dimineaţa de 10 august la hotelul Golden Tulip luăm în fine un mic dejun suculent, mult mai bun decât cel scoţian. Şunca are gust şi este parfumată şi e la discreţie.

Haga
Binnenhof
Leul olandez
(de unde vine numele leului românesc!)
Plecăm înapoi la Haga, celalaltă capitală a Olandei. Oprim la Palatul Binnenhof - Curtea interioară, sediul Parlamentului Olandez. Ghida bate câmpii cu guvernul şi parlamentul Beneluxului, că toate se pot numi Ţările de Jos, dar asta-i altă poveste!
Lângă Palat se află sediul Primului Ministru al Olandei şi Muzeul Maurits
huis. Se deschide la 12, deci mult după ce noi suntem plecaţi de aici. Îşi fac reclamă cu Fata cu Cercel de Perlă a lui Vermeer, care era împrumutat când l-am vizitat. Ne plimbăm prin centru oraşului, Palatul de Justiţie neogotic şi impunător.
Sediului Primului Ministru
Următoarea oprire este la Palatul Păcii - Vredespaleis. În 2000 în vizită la Haga cineva nu-l vânduse ca palat Regal.
palatul de Justiţie
Aici este sediul Curţii Internaţionale de Justiţie înfiinţată după Primul Război Mondial pentru a judeca litigiile dintre naţiuni.
Pietrele fiecărei naţiuni
Aici a câştigat Aurescu porţiunea de mare Neagră în detrimentul Ukrainei.
Ambasadorii
Delft
Peisaj din Delft

Următoarea oprire o facem la Delft la Muzeul Porţelanului. Aici se fabrică superbe porţelanuri olandeze albastre azurii. Noi vrem să vedem centrul oraşului.
Primărie din Delft
La prima intersecţie abordez o mămică cu cărucior şi o întreb unde a pictat Vermeer Peisajul din Delft. Amabilă îmi explică, dar eu nu înţeleg perfect şi mă opresc la podul de peste canal unde fac poza, păcălit de turla bisericii Nieuwe Kirke. Acum cercetând pe internet trebuia să trec pe celălalt mal al canalului şi să fac o poză în faţa digului şi canalului perpendicular.
Mânăstirea unde este fabrica de porţelan
Mergem spre centru oraşului, o las pe Adriana la un C&A şi eu ajung gâfâind în centrul vechi unde se află Nieuwe Kirk unde este necropola familiei regale a prinţilor de Orania. Intrarea este acum pe bani! Pozeze superba veche primărie a oraşului. Nu mai este semnul din piaţă cu casa Vermeer. În schimb pe zidul unei case din centru se află o placă care ne spune că acolo s-a născut marele pictor.

O recuperez pe Adriana şi o luăm peste un pod pe o scurtătură. Un tânăr amabil mă îndrumă exact şi ajungem la timp la autocar. Văd că toţi locuitori îşi cunosc oraşul şi sunt amabili cu turiştii. Facem cumpărături la magazinul fabricii de porţelan şi iau un magnet cu fata cu cercel de perlă.
Plecăm spre sud-estul Olandei spre Koln. Părăsim Olanda pe la Venlo unde au avut loc incidente care au condus la invazia hitleristă

Koln

catedrala
După ce ieri fusese cald azi ziua este închisă, iar spre Koln începe să plouă tare. Ne oprim în zona catedralei. Ploaia s-a oprit şi plec fără jachetă. Începe imediat o ploaie cu găleata. Căutam magazine ieftine dar în centru la Koln se găsesc doar magazine forte scumpe. Până la urmă oprim la Kaufhof. Îmi cumpăr un ceas Swatch care să înlocuiască ceasul meu de aceeaşi marcă pe care Adriana a reuşit din neatenţie să-i fisureze geamul.
Este simplu şi ieftin şi plăcut. Mai cumpăr un scotch single malt, bere şi o sticlă de vin.
Ajunşi la autocar îmi iau jacheta şi fiindcă avem timp trec vis a vis la o pizzerie italiană. Luăm un capucino adevărat o bere mic şi scumpă şi o pizza adevărată şi ne conversăm cu chelneriţa şi patronul italieni, când le spun că suntem români au o ezitare, dar faptul că rup italiana îi face mai amabili.
Mergem spre hotelul care se află în Andernach pe lângă Koblenz. Cineva îmi spune că aici s-ar fi născut Adenauer, fals!
Hotelul este chiar pe malul Rinului. Aflu că
Rin
supermarketurile mai sunt deschise şi merg să iau ceaiul pe care Adrian voia să-l cumpere pentru acasă. Nu găsesc la Lidl şi ajung la Kaufland, unde găsesc pachetele de ceai din fructe de pădure, dar mai iau bere, şi un scotch Famous Grouse la ieftineală.

După un duş fierbinte rad sticla de Bordeaux cumpărată al Koln cu nişte camambert, bună treabă!