sâmbătă, 15 august 2015

Prin Melk la Nurenberg - ziua 2

Mayerling
Micul dejun este acceptabil pentru mine dar ceilalţi sunt cam dezamăgiţi, este adevărat că am turnat peste cafea nişte lapte care nu s-a amestecat, o fi fost de soia?
Plecăm la 8 dimineaţa, spre Germania. Mă uit la câmpuri care arată mai bine îngrijite comparativ cu cele româneşti, nu vezi inevitabilii ciulini şi locuri lăsate de izbelişte. Prin Austria, vremea se strică şi plouă. Trecem pe autostradă pe lângă Mayerling unde într-o cabană s-au sinucis arhiducele Rudolf şi iubita sa Maria Vetsera. Mari necazuri a avut monarhia habsburgică la finalul imperiului, fiul sinucis, iar arhiducele Ferdinand moştenitorul următor la tronului este asasinat la Saraievo ca să se declanşeze Primul Război Mondial.
Melk
Oprim la mânăstirea din Melk. O mai văzusem cu 14 ani în urmă şi am ascultat Capela Barocă din Dresda în biserica mânăstirii, audiţia perfectă şi mare plăcere. Acum trebuie să plăteşti, asta sunt beneficiile turismului!
Dunărea
Traversăm Dunărea şi oprim pe drum la un fel de han austriac cu mâncare bună. Remarc afară tinere islamice cu văluri şi covoraşe de rugăciune.
Castelul Nurenberg
Ajungem pe înserat la Nurenberg şi oprim direct în centru. Cum dau colţul remarc un market. În el este plin de ruşi care admiră băuturile, mai ales berea. Asta crează o coadă mare şi mă enervez şi dau să plec, dar văd că se închide la ora 8 şi nu mai sunt decât câteva minute. Găsesc un whisky scoţian ieftin şi mai iau şi bere. Le luăm la spinare şi nu mai urmăm grupul ci o oblig pe Adriana să urcăm la cetate. Reuşim să urcăm până sus şi pe esplanada castelului putem face poze. O iau pe alt drum care îi crează aprehensiuni Adrianei, dar ajungem în acelaşi loc. Suntem primii la autocar şi mergem spre cea mai bună cazare din excursie la Mercure din Nurenberg care se află într-un parc. În cameră găsim şi apă de băut, dar trebuie să cumpăr dimineaţa.