marți, 18 august 2015

Anglia de mijloc - Leeds, York, Manchester şi Liverpool - ziua 8

Dimineaţa fetele care serveau micul dejun  erau depăşite, în micul hotel erau 33 de inşi înfometaţi şi nerăbdători. Doamna Ciorbă mă roagă să le atrag atenţia că nu mai sunt fructe. Le spun fetelor, dar mult mai stringent era să prăjească şuncă şi să ne dea omletă şi fetele au uitat mai pună fructe. Şi aşa doamna Ciorbă se zborşeşte la mine că nu sunt fructe şi eu mă enervez şi îi replic pe ton ridicat că nu sunt eu ăla care face ordine acolo. Ulterior mi-am dat seama că am fost un pic prea vehement în replică, doamna Ciorbă se supărase pe mine. Au apărut în fine fructele şi am luat şi i-am pus pe banca unde sta. I-a trecut ulterior supărarea şi domnul Ciorbă, simpatic şi plin de bancuri m-a rugat să-i dau telefonul să ne mai vedem în Oaş!

Leeds Muzeul armelor
Ecluză în Leeds
La Leeds aveam în program vizitarea muzeului armelor. Probabil că Leeds a fost ales pentru acest muzeu datorită industriei oţelului care era foarte dezvoltată şi probabil şi a fabricilor de armament. 
Muzeul se află într-o margine de oraş pe marginea râului Aire şi unde este o ecluză.
Vânătoare în India

Zona este de clădiri moderne inclusiv clădirea muzeului, intrarea gratuită. Cum intri în hol sunt cuiburi de mitraliere unde poţi să tragi băgând monede, evident sunt afaceri simulate electronic. Am urcat sus la etajul 4 de unde începe vizita. Poţi să vezi tot soiul de arme de la armele anticilor la cele mai moderne. 
Samurai
Adi şi elefantul
Sunt armele din Wild West al SUA, sunt arme de vânătoare care mai de care, am văzut arbalete de la cele clasice din evul mediu până cel mai noi, folosite la vânătoare şi crime fără zgomot. 
Aş fi stat o zi prin muzeu dar timpul era limitat aşa că m-am mulţumit să văd descriere bătăliei de la Waterloo, marea victorie engleză împotriva lui Napoleon, care are o sală specială. 
Hunting Book
Sunt şi alte descrieri de bătălii, Crecy, Agincourt şi altele. Sunt şi bătăliile din Războiul Crimeii sau din Primul Război Mondial unde au murit aiurea mulţi militari britanici.
Cruciatul, la fel de penibil!


York
Intrarea în cetatea York

Revenim la autocar şi o luăm spre est spre York. York este un mic orăşel medieval care conservă Anglia medievală. A fost fondat de romani pe la anul 100. Numele îi vine de la norvegianul Jorvik derivat don romanul Eboracum. A fost ocupat de aceştia prin secolele VIII- IX. În centru cetăţii se află catedrala York Minster. O luăm liber pe străzi şi pozăm
Minster
frumoasele străduţe cu clădiri medievale bine conservate. 

Coloana romană
Adriana cutreieră magazinele, intră şi la faimosul Poundland. De fapt unii au făcut o obsesie din acest magazin. Ne oprim la un Starbuck să bem o cafea şi să rezolv şi problemele de pişi, dar este coadă la toaleta unisex aflată într-un subsol vechi.
Ne-am simţit bine în acest oraş care îţi dă imaginea cum arăta în evul mediu Anglia.
















Manchester

Catedrala Manchester
Ne întoarcem spre vest şi oprim în marele oraş Manchester. Este un mare centru industrial şi comercial.. Ne oprim lângă catedrala din Manchester. 
O iau rapid din nou spre o toaletă. Am noroc că-i un pub unde se desfăşoară Supercupa Angliei între Arsenal şi Chelsea. Văd şi eu finalul şi mă bucur cu băieţii din Manchester că a fost învins Mourinho! Intrăm în catedrală şi pozăm şi ascultăm repetiţia unui cor este o atmosferă plăcută şi solemnă.
Ieşim la nişte cumpărături şi sunt neatent şi era să mă ciocnesc cu o maşină. Şi aşa plecăm din Manchester.







Liverpool

Pe seară ajungem la Liverpool. Hotelul Days Inn se află chiar în centrul oraşului Liverpool, motiv de bucurie pentru că aranjamentele erau pe la periferii sau în afara oraşelor. Ne cazăm şi ieşim la plimbare.

Suntem pe strada James Street şi perpendicular este o stradă largă care este paralelă cu cheiul de pe Mersey. Sunt în dreapta Cele Trei Graţii, clădiri superbe de la începutul secolului XX: Royal Liver Building, cea mai mare,  Port of Liverpool Building şi Cunnard Building (celebră linie de transport transatlantic care a avut şi Titanicul).
Pe vârful clădirii Liver se află pasăre mitică, Liver Bird, căreia noi îi zicem cormoran, sigla echipei mele engleze preferat FC Liverpool.



O luăm spre dreapta şi ajunge la mergem la docul Albert (după soţul reginei Victoria) unde acum a fost transformat în zonă turistică. Sunt aici muzee maritime, dar şi de artă modernă şi aici cu încântare văd că este menţionată şi Geta Brătescu! 
Mersey în reflux

Căutăm amintiri din Liverpool, cu Beatles. 
Cu statiua lui Billy Fury
Dau de statuia lui Billy Fury şi mă pozez cu ea. Ajungem şi la muzeul Beatle Story, evident închis. Dăm şi de ghidă care este şi ea prin zonă. Ne întoarcem la hotel şi o luăm pe stradă decişi să dăm de The Cave locul unde s-au lansat The Beatles! Aşa că ajungem la un pub numit Liverpool unde este plin de lume, este duminică, lumea este în picioare şi discută animat. Înăuntru este un tip gen Andy Williams care cântă evergreens pentru lumea care se simte bine. 
The Cave
Ajungem la alt club şi întrebăm un om de ordine unde este The Cave. Omul este amabil şi euforic, probabil băutura? Ne explică în scouse, acesta-i dialectul liverpoodlian, am aflat că geordie vorbesc cei din Newcastle dra nu am siguranţă, aşa că îi mai întreb după ce mai mergem pe străzi pe nişte tineri care-mi explică că-ipe Temple Street. 
Mă laud că sunt suporter Liverpool şi tipul îmi spune că ei sunt cu Everton! 
Fetele vesele din Liverpool
Tipul de la recepţie era suporter Manchester United. Bâjbâim şi ajungem la The Cave şi fac o poză. Ne întoarcem la hotel, dar ne oprim la un pub, lângă cel unde am pus prima întrebare. Aici este linişte afară la mese şi luăm o bere Foster. Lângă noi este mare veselie şi văd fetele din Liverpool, blonde majoritar, urâte şi grase, cu rochii care pleznesc pe ele şi cu pantofi cu tocuri înalte. O tipă mai frumoasă are o rochie din care sâni mai să iasă la lumină. Este frumos, este bine, lumea se distrează că mâine este luni şi lumea merge la muncă. Iar băutura este obscen de scumpă!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu