miercuri, 19 august 2015

Excursie la Lake Distric National Park cu final la Glasgow - ziua 11

Dimineaţa facem cunoştinţă cu micul dejun în variantă scoţiană. Hotelul nu avea restaurant aşa că am primit vouchere să luăm micul dejun la un fast food. Primeam o linguriţă de fasole, 2 sau 3 ciuperci, o juma de roşie coaptă, doi cârnaţi imposibili, o bucată de şuncă prăjită şi un ochi prăjit. Pâinea se cumpăra cu 20 de pence, îţi dădeau şi un pătrăţel de unt!

Lake District National Park

După acest memorabil eveniment am coborât spre sud în Anglia de nord spre Lake District  National Park. Aici este o zonă montană a Angliei care este plată şi am vizitat această zonă montană şi plină de păduri. Centrul acestui parc este lacul Windermere, lac glaciar lung care umple o vale.
Ca să ajungem acolo mergem pe o şosea îngustă, că la un moment dat un camion al parcului era să ne blocheze înaintarea. Ajunge, la Fell Foot Park şi ne îmbarcăm pe un vapor şi facem o croazieră. Plouă dar ne simţim bine, pe maluri case de oameni avuţi şi bărci. Iau de la bar un pahar de scotch 3 lire 25 ml!
La întoarcere nu mai găsim mâncare şi ne îngrămădim la un chioşc care face o afacere cu 33 de înfometaţi.

Gasgow
Marlin Berlinetta automobil pentru hipsteri nou, dar arată vechi
Plecăm spre nord să ajungem la Glasgow. Sosim pe la 5 d.a. şi primul drum îl facem la ctedrala oraşului. Parcăm lângă campusul Universităţii Strathclyde mergem la catedrala oraşului şi trece pe lângă muzeului St Mungo, creştinătorul Scoţiei.
Catedrala din Glasgow a Bisericii Scoţiei
George Square

Ajungem apoi la Piata George, centru geografic al oraşului Glasgow. În nord vestul pieţei  se află gara din Glasgow, unde apare scris şi în gaelicul scoţian.
În centru pieţei se află coloana lui Walter Scott, pe partea de vest se află statuile călare ale Reginei Victoria şi al Prinţului Albert. Găsesc şi statuia lui James Watt de invenţiile căruia ţine şi meseria mea maşinile cu abur!

Prim Ministru scoţian
Regina
Găsim un  restaurant Jamie Oliver în piaţă dar nu ma avea timp şi mai ales bani de astfel de ambient.
Mai flanăm pe străzi după cumpărături.
Art Nouveau
La englezi şi la scoţieni este un sistem cu autoservire în care un cântar inteligent recunoaşte produsele şi poţi plăti cash sau cu cardul.

Sfârşim în apropiere de Glasgow, vreo 35 de km la un Days Inn pentru trei zile.