sâmbătă, 15 august 2015

Drumul spre Budapesta - ziua 1

Cetatea Deva































Biserica catolică din Radna
Am aşteptat nerăbdători autocarul şi am discutat cu ghidul ca să-l lămurim că suntem la acest Petrom, nu la cel de la ieşirea din Piteşti spre Vâlcea. Am făcut cunoştinţă şi cu jmecheriile firmei Christian Tour care amesteca turişti din diferite excursii. Aşa că autocarul s-a oprit înainte de Arad şi i-a preluat pe unii care se întorceau de la Praga şi ne-am urcat noi în locul lor, pentru că autocarul cu care mersesem nu avea drept să iasă din ţară! Autocarul în care am urcat era mai larg la rânduri, faţă de cel înghesuit cu care ajunsesem la Arad. Se mergea mai simplu spre vest pe autostrăzile deschise. Ne-am oprit la Orăştie unde este un loc de popas pentru autocare şi am continuat spre frontieră. Trecerea spre Ungaria este simplă, când om fi în Schengen cabinele vor fi folosite pentru taxare. După frontieră ne opreşte şi ne dirijează spre un popas o maşină a vămii ungare. Nu coborâm şi ei se lămuresc că nu suntem plecaţi la muncă, buni de jecmănit, ci suntem turişti şi ne continuăm călătoria. Eu trag nişte înjurături la bunăvoinţa reprezentanţilor legali ale poporului vecin şi prieten de la vest.
Pe drum ne mai oprim într-o parcare şi aşteptăm autocarul care venise prin Oradea şi care era cel cu care vom continua călătoria spre insulele britanice. Facem cunoştinţă şi cu ghida care era temporară, pentru că cea care era delegată avusese ceva probleme. Ajungem pe seară în Budapesta , care are străzi largi şi pierdem vremea ducând un alt grup la hotelul din Budapesta. Noi mergem în alt loc la un hotel din afara Budapestei şi ajungem târziu pe la miezul nopţii. 

Budapesta nu este decât un releu pentru excursiile cu autocarul. La întoarcere ni se promitea inclusiv croazieră pe Dunăre. Iluzii, pentru că la Budapesta ajungi întotdeauna târziu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu