duminică, 16 august 2015

Romanţa nr. 2 de Beethoven

Astăzi la sport, cu căştile pe România Muzical am ascultat un concert de vioară care mi-a părut cunoscut. Muzica era atât de frumoasă, de o frumuseţe dumnezeiască, cum doar Bach şi Mozart au mai compus. Nu erau ei, m-am convins când am auzit că este Romanţa nr 2, Op 50 de Beethoven. Îi ştiam lui Beethoven simfoniile şi concertele pentru pian, dar a fost mai zgârcit cu vioara, însă acest concert pentru vioară depăşeşte tot ce s-a scris!
L-am reascultat pe Youtube cu interpretări de Perlman şi Capucon.
Vă invit să-l ascultaţi. Nu aveţi e pierde!
Şi vă crează o stare  o stare de beatitudine!

3 comentarii:

  1. multumesc pentru sugestie. intr-adevar incantatoare ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Joe, Beethoven are un singur concert pentru vioara, opus 61. Are totodata doua "romante" pentru vioara:
    Romanta 1, opus 40, in sol major (sau G major) si Romanta 2, opus 50, in fa major. Acestei a doua romante i se spune adesea "Romanta in fa", sau "Romanta in F". NU este un "concert", fiindca orchestra e mult mai modesta decat pentru concertele compuse de Beethoven. Orchestra e compusa aici din flaut, oboi (doua), fagot (doua), corn (doua) si coarde. P

    RăspundețiȘtergere