luni, 17 august 2015

Locuri istorice Palatul Windsor, Oxford, Stratford on Avon - ziua 7

Windsor Castle
Gara Windsor

Sâmbătă 1 august părăsim Londra şi ne îndreptăm spre Castelul Windsor. Este castelul de la care i se trage numele monarhie britanice schimbat în vremea Primului Război Mondial ca să se scape de legăturile germane. Este un castel construit din vremea lui Wiliam Cuceritorul. De la parcare urcăm pe o scară şi un pod şi intrăm în gara regală şi pentru studenţii care studiază aici.
Regina Victoria
În faţa castelului se află statuia reginei Victoria, primă împărăteasă a Indiei, perioadă care a marcat zenitul puterii britanice în lume.

La intrare e cam coadă şi control de bagaje dar reuşim să intrăm. Vizităm grădinile şi clădirile palatului. Întreb pe o ghidă unde se află Colegiul Eton. Este şcoala publică cea mai celebră a regatului unde studiază crema aristocraţiei şi acum şi a meritocraţiei britanice. Wellington a spus că Waterloo s-a câştigat pe terenurile de sport de la Eton. Acest tip de public school s-a inventa prin secolul XVII şi îşi trage numele de la faptul că era publică, pentru că până atunci aristocraţii englezi îşi educau acasă copii. 
Castelul Windsor
Intrăm în capela regală St George şi un preot ne arată unde a fost înmormântat regele Henric al VIII-lea. 
Biserica St George
Este în mijlocul bisericii sub o placă simplu. Mai aflu că a fost deshumat şi s-a constat că a explodat în coşciug din cauză că era prea gras!

Am renunţat de stat la coada casei păpuşilor reginei Mary şi am intrat în apartamentele regale unde se află splendide colecţii de artă , de picturi şi armuri.
Colegiul Eton
Ieşim din castel mai ne uităm pe la magazinul Edinburgh de lâneturi şi mergem la autocar.

Oxford 

Monumentul martirilor de la Oxford
Ne îndreptăm apoi spre Oxford. Aici funcţionează cea mai veche universitate engleză şi este cotată printre cele mai bune universităţi din lume. 
Coborâm din autocar chiar lângă monumentul dedicat celor trei martiri protestanţi executaţi de papistaşi.
Balliol College
Tot grupul mergem prin centrul Oxfordului şi ne oprim în faţa colegiului Balliol se pare cel mai vechi, trecem pe lângă Trinity College. 
Trinity College
Am avut noroc pentru că am fost martorii unui eveniment important în viaţa unui student, ceremonia de absolvire. 
Am observat că erau prezenţi şi părinţii, mă uitam cât de mândri erau doi părinţi de culoare de fiul lor, un tânăr  zvelt şi foarte înalt cu codiţe împletite afro. L-am chestionat pe un alt tânăr blonziu ce a absolvit şi mi-a spus că fizică, aşa că i-am zis că suntem apropiaţi cu doctoratul meu în inginerie nucleară. 
L-am văzut apo cum se încolonează alături de colegi conduşi de
Raddclife
profesorul lor. O altă coloană era compusă din absolvenţi de drept. Eram într-un loc unde se aflau tinerii cei mai inteligenţi din lume şi posibili laureaţi ai premiului Nobel. Mike mi-a zis că sunt imediat angajaţi din City la Londra, indiferent de ce au absolvit pentru că oricum au capacitatea de a înţelege cum se fac afacerile. Aşa că toţi am izbucnit în aplauze şi tinerii s-au simţit mândri.
Fizicienii


















Juriştii















Ceremonia de absolvire

Stratford on Avon

Casa Shakespeare
Ultima ţintă a turul sudul Angliei a fost Stratford on Avon locul naşterii lui Shakespeare. În centrul acestui orăşel se află casa geniului literar, de fapt al tatălui său care era de profesie mânuşar şi chiar prosper. 
Geamul cu semnături de scriitori englezi
Aici s-a căsătorit Shakespeare cu Ann Hathaway, mai mare ca el căreia i-a făcut un copil. Interesant că este o frumoasă brunetă actriţă americană cu acelaşi nume! Căsuţa cam îngrămădită era foarte spaţioasă la nivelul secolului XVI. Oala de noapte se golea pe fereastră cu un avertisment, dar se putea să nu ai noroc şi să ţi se scurgă plosca în cap! 
Patul înalt avea sertar în care dormeau copii şi noaptea erau băgaţi înăuntru de unde vine şi vorba slip tight
Casa mi-a amintit de cele din Ardeal este un model care se purta.
În grădina casei un actor de culoare recita din Shakespeare.
Ne-am mai plimbat pe strada mare la o cafea şi am revenit la autocar. 
Eu penibil

A început o bâjbâială spre hotelul Ibis unde trebuia să înnoptăm din zona Nottigham În zonă am identificat o centrală nucleară şi hotelul l-am descoperit cu greu lângă o benzinărie prin zona nimănui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu