marți, 2 octombrie 2018

Trei evenimente culturale marţi 2 octombrie 2018

Nu ştiu cum dar câteodată mai multe evenimente culturale se îngrămădesc într-o singură zi, cu de fapt a mai fost şi vineri 28 septembrie.

Am avut noroc că aceste evenimente se desfăşurau la interval de o o oră.























Lansarea cărţii Naţionalismul şi Europa Naţiunilor de generalul Mircea Chelaru

La ora 17 se desfăşura lansarea cărţii cu titlul de mai sus. Îl ştiu pe generalul Chelaru din mai multe declaraţii publice care m-au pus pe gânduri. Este însă foarte popular în anumite cercuri. 

Lumea prezentă la Biblioteca Judeţeană Dinicu Golescu era de toate felurile, însă era un iz de cazarmă dat de prezenţa multor cadre militare de mult la pensie pe care-i văd şi pe Strada Mare. A venit cu aranjamente florale Olga Panaete, florăreasă şi avocat!!!??? cu masterat împreună cu fiica care are aspiraţii poetice şi care s-au îmbrăţişat cu efuziune cu generalul. 
În sală l-am remarcat şi pe academicianul Gheorghe Păun autor al unei conferinţe cu conţinut apropiat. 

La prezidiul adunării au luat loc mai mulţi domni şi discuţiile au fost conduse de un ofiţer pensionar, activ pe piaţa culturală. 

A luat cuvântul editorul cărţii generalului, accent pe i ca în english, nu pe o final ca în limba română, prof.dr. Dumitru Ioncică manager la Editura Uranus. 

De la primele vorbe şi o cercetară sumară pe smartfon domnul în chestie este un irezistibil dacopat, care a descoperit că noi am inventat limba latină.
Acest editor mi-a amintit de corifeii naţional comunismului şi cu toate că declara că nu face politică l-a pus la zid pe Timmermans că a îndrăznit să critice pe derbedeii Dragnea şi Veorica noul Bulă, care îşi bat joc acum de România. Ce să zici de un individ care spune despre Uniunea Europeană că s-a format ca o corporaţie care să facă profit? Nu ca să îngroape securea războiului în Europa şi care acum să aducă prosperitate şi românilor de care profită şi guzgani precum Ioncică care-şi propagă ideile ca ale securistului penal Dragomir. 

Cuvântarea lui Octavian Sachelarie a fost mai reţinută, subliniind naţionalismul ca motor pozitiv în formarea naţiunilor. 
A urmat apoi George Ene, eminescolog care se ocupă de securitatea naţională şi Eminescu!!! Ce să mai zic de ce a zis nu mai este nevoie. Aşa că aceşti vorbitori mi-au răpit ocazia să-l audiez şi pe general. Mă grăbeam să ajung la următorul eveniment.


Vernisaj la Fundaţia Ilfoveanu
Fundaţia Ilfoveanu nu se dezminte. Aici au loc evenimente culturale de excepţie din domeniul artelor. 
În această seară a fost lansată o expoziţie curatoriată de Simona Vilău având lucrări ale unor artişti tineri de toate orientările şi preocupări, pictură, gravură.
 Artiştii curatoriaţi sunt Mihail Coşuleţu, Elena Bobi Dumitrescu, Giuliano Nardin (ca ceasurile de lux!), Ciprian Paleologu, Alexandru Rădvan, Botond Resegh, Elena Scutaru, David Şandor, Bogdan Vlăduţă, Mihai Zgondoiu. 
Prezenţi erau artişti, m-am revăzut cu Nelu Pantilie şi l-am salutat pe maestrul Ilfoveanu.
Erau prezenţi profesorii şi elevii de la la Liceul Lipatti.  
Erau de faţă şi mulţi oameni de afaceri Badea, dar şi Paul Schiaucu şi John Brănescu, George Caval. Cu domnul Schiaucu am făcut cunoştinţă şi am aflat că am fost colegi de Energetică, el absolvind Hidro cu doi ani înaintea mea. Domnia sa este preşedintele ACAROM urmaşul la şefie al acestei organizaţii a constructorilor de automobile români şi urmaş al lui Constantin Stroe.

Martiri în lupta cu sistemul - Bogdan Vlăduţă
Am admirat şi lucrările de pe simeze. Am remarcat mai multe tablouri, o lucrare mare în alb şi negru numită ironic de Bogdan Vlăduţă: "Martiri în luptă cu sistemul", sau un tablou pe pânză  Mihai  Zgondoiu pe care se află pictat titlul #RIEN. Surpriza mea a fost că doi tineri care priveau tabloul nu ştiau că rien înseamnă nimic pe franţuzeşte!

După vernisaj domnul Badea ne-a invitat la o gustare, pui Shanhai, excelente chifteluţe şi un pahar de vin.


Concert al Cvartetului Filarmonicii Piteşti

În final la ora 19 am ajuna ls Filarmonică unde am avut plăcerea unei seri de muzică cu Cvartetul Filarmonicii compus din Mădălin Sandu - Vioara I-a, Florentin Lăutaru - Vioara a II-a, Adrian Dionisie - Violă şi Paul Oneci - Violoncel. Au fost acompaniaţi de Radu Titi la Pian şi au avut o invitată foarte plăcută în soprana din Coreea de Sud, Soyoung Yu.

Au fost interpretate piese celebre precum liedurile lui Schubert Păstrăvul şi Râsete şi Lacrimi, alte piese de mare succes, cel mai apreciat cântec al secolului XX după americani Over the Rainbow a lui Harold Arlen, cântat de Judy Garland în Vrăjitorul din Oz. 
În bis s-a cântat frumosul şi tristul cântec irlandez Oh Danny Boy.


O seară plăcută şi interesantă!

5 comentarii:

  1. Ce sa-ti fac, Joe, dac te duci la lansarile de carte ale ghinărarilor patrihoti?
    PS
    Lipseste poza cu Chelaru... :-) :-)

    RăspundețiȘtergere