sâmbătă, 20 aprilie 2013

La pescuit


Azi 20 aprilie 2013 a fost o zi istorică pentru viaţa mea de pescar pârât!
Acum, vreo 2 zile Ilie m-a sunat să mergem la pescuit. Am o relaţie, n-o spun, la o baltă de pescuit. Am aranjat cu proprietarul şi mi-a spus că pot veni sâmbătă să mă distrez.
Ieri eram după momeli, mămăligi, nade şi alte utile la pescuit. M-a întrebat omul de la un magazin unde merg şi când i-am spus unde, mi-a zis că se prinde crap la greu la balta respectivă.  
Eu eram cam sceptic, dar plin de speranţe! Am plecat pe la 7.30 la baltă, Ilie a sosit neaşteptat de repede de la conacul lui din Mărăcineni, m-a luat de jos din faţa blocului,  îmi luasem cam tot echipamentul. 
juvelnic plin
Am ajuns cu bine, pe baltă nu mai erau decât două maşini. Balta este închisă la pescuit sportiv, poate se  deschide mai târziu, erau oameni cu pile la proprietar, ca şi mine. 
Ilie reglând smartfonul
Ne-am oprit la mijlocul bălţii, nu cum făceam de obicei, la călugăr, adică la baraj unde apa este mai adâncă, dar apa este rece, e primăvară şi peştele cică stă la apă mică. Nici nu am apucat să montez o undiţă că a apărut paznicul,
Gigi, după cum am aflat ulterior. " nu mai desfaceţi  nimic, gata, balta este închisă" a început să urle Gigi. " Stai amice", uite îl caut pe proprietar pe celular şi omul îi confirmă lui Gigi că sunt în regulă. Mă sună după aia să mă avertizeze să nu-i dau de băut!
A mai apărut unul cu un Opel, Ilie scepticul zice că ăsta e unul ca proprietarul, sau alt proprietar şi ne alungă. Tipul este şi el amator, îi explic că dacă n-are relaţii la proprietar să nu stea, că balta nu-i deschisă la pescuit cu taxă.
Eu mă uit şi mă  pe cele două canale de pescuit sportiv PVTV şi Fishing & Hunting şi mă oftic, acolo sunt bălţi minune
unde prinzi crapul ca pe obleţi. Ei bine, azi am trăit şi eu minunea asta!



Am tăiat un pet şi am amestecat nada de crap cu apă şi am aruncat câţiva pumni. Apoi am montat două undiţe şi o culisantă reparată de mine la antenă! Nu trece mult şi plută începe săse mişte şi înţep, surpriză este unul mare e un ciortan la cel puţin un kil jumate! Ilie mă asistă cu minciogul lui şi scot crapul. Mai iau nişte caraşi şi iar un crap ciortan la un kil şi peste! Ilie se oftică, cică peştii l-au depistat, ţine cu Băsescu! Dar după, începe şi el festivalul şi prinde cu vreo doi ciortani mai puţin. Ilie îşi pune ciortanii în juvelnicul meu super long, am dat 10 lei pe el, e made in China şi foarte bun la ţinut peştele viu şi vivace. Am ratat vreo 10 şi am prins alţi 10, am făcut catch and release cu un ciortan oglindă cam la  trei sferturi de chil, am mai aruncat şi unul la palmă, dar scandalagiu şi voinic ca ăilalţi mari. 
Pe lângă noi a trecut un Matiz cu nişte şmekeri d'ai proprietarului  care erau foarte mulţumiţi! Ca noi! 
Spre 3 p.m. trecute fix am zis că-i vremea de curăţat şi ambalat trofeele. Când să trag juvelnicul de abia l-am târât! Cred că erau cu peştii lui Ilie vreo 50 de chile! Ilie mi-a declarat că el nu ştie ce-i aia catch and release şi îi reţine pe toţi! Am spart peştii la sfârşit pe baltă, apoi am colectat nişte icre de la caraşii, care erau plini.  
Astăzi am trăit pe baltă cea mai caldă zi de până acum din 2013, eu am rămas doar la tricou şi m-am ars pe mâini, Ilie a trecut la bustul gol şi la noapte să să se zvârcolească de usturime! Picioarele erau pline de zeamă de la apa care se insinua prin iarbă, balta era plină după ploile recente, pantofii mei Adidas trebuie curăţaţi serios acasă. 
Credeţi cumva că sunt mincinos, vă convingeţi din imagini şi filmul cu crapul scos la undiţă filmat de Ilie!
Sper că vă place şi pălăria mea de gondolier, chiar dacă pe baltă nu se găsesc gondole!
Am ajuns fericit acasă murdar din cap până în picioare. Punga în care erau cam 25 de chile, din curgea sânge, aşa că am pus în lift nişte reclame de la Kaufland, să nu creadă lumea că a ieşit vreun caft cu sânge aferent! 
Pe Adriana au cuprins-o nervii, unde să pună atâta peşte, am făcut o mizerie în bucătărie cu curăţatul solzilor!  Şi l-am făcut fericit pe Radu V., prietenul meu care s-a ales cu trei ciortani, pe care i-a cântărit şi aveau la 6 kile, deci cam 2,5 kile cu burta plină de maţele rămase pe baltă şi cu încă un kil juma de caras (cu icre!) şi nişte bibani!
Când scriu astea, din balcon îmi vine un iz de baltă şi peşte de la juvelnicul spălat de vajnica Adriana, care mi-a pregătit o cutie de carton pentru micile mele afaceri pescăreşti! Până şi astea trebuie să mi le organizeze ea, micul meu atelier pescăresc este în primejdia de a fi în categoria de lucruri de aruncat la gunoi! 
Ilie mi-a trimis filmuleţele şi după lupte seculare care au durat câtev aore le-am pus pe You tube ca să le pot prezenta pentru că sunt foarte mari şi blogger Google nu le înghiţea.
Primul se intitulează cum se pescuieşte crapul:


Al doilea vă arată captura neruşinat de bogată!


Sper că v-a plăcut!
Data viitoare, dacă mai am norocul ăsta, mă duc la o cârciumă să-mi facă o saramură!



5 comentarii:

  1. Bravo, bravo ! Sa faci saramura cu mujdei si mamaliga. Si mult patrunjel. Cauta maine un gratar prin piata sa ti i faca la meserie ! M

    RăspundețiȘtergere
  2. sa-ti cumperi si un cantar made in China ,ca sa nu mai lungesti juvelnicul!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo Joe, esti tare cu captura:sa ai pofta de mancare !

    RăspundețiȘtergere
  4. Joe, pt ca esti si iubitor de filme, nu stiu daca ai vazut un frantuzescul "the secret of the grain" sau poate "Couscous". Personajul principal, un algerian, lucra intr-un port, si tot aducea acasa f mult peste, ca la un moment dat ii zice nevasta: "cat peste mai aduci? CE SUNTEM PISICI?"...la care tipul ia ce nu mai incapea in frigider si il duce (cu motoreta) si pe la familiile copiilor...ce vreau sa spun, daca mai ai peste, incearca sa-l faci si la cuptor, si cu couscous si vegetale, e excelent. Cuscus-ul e arabesc dar cred ca se gaseste in ro. (Si mai ales merita vazut si filmul! dar probabil ca l-ai vazut...http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_of_the_Grain)

    RăspundețiȘtergere