sâmbătă, 25 octombrie 2014

Balkanamera Jazz

Astă seară 25 octombrie a avut loc un eveniment cultural deosebit la Biblioteca Judeţeană Argeş Dinicu Golescu, un concert de jazz.
Octavian Sachelarie Directorul BJA Dinicu Golescu

De ce este deosebit acest concert? Pentru că membri trupei Balkanamera sunt personalităţi ale jazzului românesc. Pentru că mie îmi lipseşte jazzul live şi-l suplinesc cu bebop de la Radiotunes (Skyfm).
Corneliu Stroe
Trupa Balkanamera îl are lider pe cel mai important baterist de jazz, constănţeanul Corneliu Stroe. 
Elena Gatcin
Pe Stroe mi-l reamintesc că l-am văzut la Festivalul de Jazz de la Sibiu în anii '80 , dar şi odată pe la sfârşitul anilor 80 la Constanţa, cu un saxofonist german care bea apă?! dintr-o sticlă de plastic pet atât de obişnuită azi şi sursă de poluare. 
Liviu Mărculescu
Era nedespărţit de Tavitian cu care l-am ascultat acum câţiva ani la un club piteştean.
Eugen Giani Amarandei
La clape şi voce este basarabeanca  Elena Gatcin, la trombon Liviu Mărculescu din trupa regretatei Anca Parghel şi la bas este Eugen Amarandei. Numele său mi-a trezit nostalgii de la faimosul Festiva de Pop rock din toamna lui 1969 de la Casa Studenţilor din Bucureşti. Era basistul trupei ieşene de rock Roşu şi Negru  care-i avea pe Nancy Brandes, Nicky Dorobanţu şi Ovidiu Lipan - Ţăndărică şi scriseseră cea mai lungă operă rock.
 
Balkanamera
Corneliu Stroe ne-a spus că muzica lor este un amestec de jazz latino şi influenţe folcloric dobrogene cu amestecul de atâtea naţii.

Balkanamera 1


Trupa nu s-a dezminţit şi ne-a oferit un jazz de înaltă clasă. Am ascultat şi jazz de New Orleans şi prelucrări de folclor românesc Bordeiaş, bordei, bordei şi altele. Am asculta şi poezie rostită de poeta piteşteancă Luminiţa Picui şi de cea constănţeancă Amelia Stănescu.

Balkanemara2

Balkanamera3



M-am retras discret mă aştepta El Clasico Real Madrid - FC Barcelona.

Un comentariu: