marți, 7 mai 2013

Ronnie O'Sullivan, Campion mondial de snooker


Am început să mă uit la snooker datorită comentariilor lui Radu Cosaşu şi ale lui Nicolae Manolescu cam acum vreo 7 ani! Adriana îmi spune că mă uit la bile!
Mărturisesc că nu am prea pus mâna pe un tac de biliard, snooker sau altceva, tentativele au fost jalnice. Prin '95 la clubul de la Argonne era o masă de biliard american, pool cu buzunare  şi m-am testat, dezastru! 
Însă tehnica jocului de snooker m-a cucerit şi mă uit cu mare plăcere pe Eurosport la acest foarte inteligent joc, inventat de ofiţerii sahib din India, perla Coroanei Britanice.
Tot atunci m-a impresionat un jucător tânăr şi simpatic, englez cu nume de irlandez Ronnie O'Sullivan. Avea cele mai spectaculoase lovituri, ajunsese şi campion mondial, dar putea să piardă jocuri foarte simple.  
Cel mai tare m-a enervat norocul lui Higgins, scoţianul gras şi controversat care a fost campion în 2011 cu un noroc porcesc. A fost şi suspendat pentru nişte presupuse măgării în lumea pariurilor. Am văzut că Higgins a ieşit acum din primul tur şi m-am bucurat. 
O'Sullivan a dispărut un an din snooker, cică ar fi lucrat la o fermă şi s-a tratat psihic la un doctor de nebuni, oare? Oricum în finala cu Barry Hawkins a avut o răbdare diabolică cu loviturile de siguranţă. Cu astea l-a bătut pe un jucător foarte bun la loviturile de distanţă la buzunare. Singurul lucru din snooker care nu mi-e clar este cum e  cu free ball-ul! 
Comentatorii români îl declarau aseară cel mai bun jucător de snooker al tuturor timpurilor, o fi, dar este relativ titlul ăsta!
Hip, hip Ronnie!

3 comentarii:

  1. Atunci cînd pe masă a rămas o singură bilă roșie care nu poate fii atacată din ambele părți cu bila albă, cel care joacă poate ataca orice altă bilă. Dacă o introduce în buzunar cîștigă un singur punct (ca și cînd ar fi introdus bila roșie) și continuă atacînd altă bilă colorată, care dacă este introdusă în buzunar este cotată cu valoarea ei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai bine ma uit la...oina,batrane. Vad ca te uiti la ceva si ...nu-i stii regurile..hahah inca nu mi s-a intamplat ( pana acum,,,,)

    RăspundețiȘtergere