joi, 1 februarie 2018

Concert cu un flaut fermecat

Astă seară am stat sub semnul flautului. 
Pentru că la concertul de la începutul lui februarie 2018  a avut un concert pentru flaut şi orchestră avându-l ca solist pe Ion Bogdan Ştefănescu, un invitat drag al Filarmonicii Piteşti. 

Concertul de astă seară a debutat cu Concerto grosso în do major, op.6, nr 10 de Arcangelo Corelli. Este unul dintre cele 12 concerti grossi ale acestui compozitor baroc italian, unde sunt soliste vioara I şi vioara a doua, cât şi violoncelul.
Concertul este exclusiv pentru orchestră de coarde.
Interpretarea a fost făcut de secţiunea de coarde a Filarmonicii Piteşti condusă de dirijorul Alexandru Ganea.
 
Orchestra de coarde a Filarmonicii Piteşti condusă din Alexandru Ganea
Mie Corelli îmi sună deosebit pentru că una din cele mai frumoase rapsodii pentru pian ale lui Rahmaninov este inspirat de o temă de Corelli, având o sonoritate rusă neîntrecută poate, doar de muzica lui Ceaikovski.
Ion Bogdan Stefănescu şi Alexandru Ganea
A urmat punctul forte al spectacolului de astă seară Concertul pentru flaut şi orchestră de coarde în mi minor de Saverio Mercadante. Mie concertul excelent interpretat de flautistul Ion Bogdan Ştefănescu mi-a sunat foarte clasic, baroc, confirmat de şi de solist care spune că este mult Mozart în concert. 
Generos, Ion Bogdan Ştefănescu a oferit două bisuri, o bucată din Astor Piazzola şi ceva dintr-un flautist danez.

În partea a doua am audiat Simfonia nr.1 în re minor D82 a lui Franz Schubert. Este prima simfonie, scrisă la 16 ani a unui compozitor genial. Pentru mine era compozitorul liedului  vesel Păstrăvul. În lecţiile din cadrul Serilor Lipatti pe care doamna Saviana Diamandi ni le-a prezentat astă toamnă am audiat un compozitor profund cu o muzică deosebită.
Chiar dacă această primă simfonie este încă tributară lui Haydn şi Beethoven ea îl prevesteşte pe viitorul geniu muzical care se stinge doar la 31 de ani, are pasaje inspirate de muzica populară şi foloseşte foarte mult trompetele şi secţiunile suflătorilor.
Alexandru Ganea, doamnaŞtefănescu, Ion Bogdan Ştefănescu şi cu mine
A fost un concert extrem de reuşit!

Şi o zi culturală foarte plină şi cam stresantă.

3 comentarii:

  1. Un gând- https://www.facebook.com/rizea.gina.5/posts/1746885738697264?pnref=story

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Noroc cu YouTube ca poti asculta aproape orice-ti trece prin cap...bieninteles ca am ascultat si eu concertul lui Corelli si m-am bucurat de el...Are linii elegante...eu fiind si pictorita pe langa meseria de inginer electronist reprofilat in softist, am profitat de cand ma stiu de muzica si fac analogii intre cele doua arte...daca o muzica imi inspira pictura, e pe sufletul meu...

    RăspundețiȘtergere