marți, 8 noiembrie 2016

Note de lectură: Deathlist de Chris Ryan

L-am descoperit pe Chris Ryan întâmplător. Urmărind pe HBO3 un film am dat peste serialul Riposta - Strike Back. Serialul englezesc este realizat după romanele lui Chris Ryan. Aşa că am căutat serialul şi l-am văzut integral. Am reuşit să-mi procur trei din romanele lui. 

Cum am tot citit în ultimul timp carte de istorie despre Rotschild mi-am luat o pauză de romane poliţiste.

Romanele lui Chris Ryan sunt romane despre acţiuni privind combaterea terorismului.
Deathlist - Lista de asasinate  este un roman recent apărut în 2016 dar acţiunea lui are loc în 1999. În centru romanului stă John Porter, pe care l-am întâlnit în prima serie din 2010 a serialului sus menţionat. John Porter este instructor SAS, regimentul de acţiuni speciale de comando al armatei britanice, după unii cea mai bună unitate de acest tip din lume.
John Porter a fost foarte afectat de moartea a trei camarazi într-o acţiune condusă de el de eliberare a unui ostatic britanic în Beirut în 1989. A ajuns un alcoolic, soţia şi fiica lui de 7 ani l-au părăsit. 
Acum cu o grupă de tineri militari John se flă în Wales într-o zonă montană pentru examenul care va promova unii dintre ei în regimentul SAS. 
Cei doi alţi instructori aflaţi pe vârful muntelui nu mai răspund, au fost omorâţi de doi terorişti, unul un imens britanic fost paraşutist şi eliminat la selecţia SAS Deeds şi celălalt un paramilitar sârb.
Elevii militari aşteaptă la baza muntelui şi John Porter şi alt instructor, mai tânărul scoţian John Bald sunt trimişi să examineze ce s-a întâmplat sus pe munte. 
Între timp o altă echipă de terorişti au pregătit un microbuz plin cu explozibil pe care-l plasează exact în apropierea grupului de militari. Cei doi Porter şi Bald îi găsesc morţi pe cei doi  instructori şi revin în fugă la bază. Prea târziu pentru că teroriştii au reuşit să explodeze încărcătura şi cam tot grupul este omorât de explozie. După aceasta teroriştii se apucă să verifice şi să-oi împuşte pe cei rămaşi încă în viaţă. Cei doi militari sunt neînarmaţi dar reuşesc să înşele pe terorişti îi omoare pe doi dintre ei cu propriile arme şi îl rănesc pe britanic, dar nu reuşesc să-l captureze.

Vestea morţii militarilor SAS umple de mânie guvernul britanic şi şefii MI5 şi MI6 îi convoacă pe cei doi să alcătuiască o grupă operativă împreună cu alţi doi angajaţi ai firmei de securitate Templar. Cea care conduce acţiunea este Cecilia Lake, adjuncta MI6. 
Şi aşa se face o listă de asasinate care trebuie să-i elimine pe cei care au conceput această acţiune de terorism. 
Primul care este identificat este chiar Deeds aflat în Spania la Marbella. Acţiunea era să fie ratată, din cauza problemelor lui Porter cu băutura. Deeds este capturat şi torturat să spună unde se află ceilalţi. 
Şi aşa obţin adresa din La Valetta unde se află alţi doi terorişti sârbi. Aceştia stau într-un apartament şi consumă droguri şi curve. Pentru ai captura sunt trimise două superbe agente MI6 pe post de prostituate care să le înlocuiască pe cele comandate. Acţiunea era să fie un fiasco dar Porter şi Bald intervin la timp. Unul din terorişti le destăinuieşte unde este află ultimul terorist, undeva în Budapesta, dar şi adresa din Serbia a celui care este mâna dreaptă a creierului operaţiunii. Operaţiunea a fost concepută de Brozovic zis şi Tigrul unul din cei care au comis crime în Bosnia. Acesta a vrut să se răzbune pe SAS care a a organizat o acţiune de represalii la Saraievo şi fratele lui Brozovic este ucis.

Teroristul din Budapesta este găsit mort, executat de alţii. Mâna dreaptă, Ninkovic este capturat la cabana de pescuit din Serbia şi le spune locul unde se află Brozovic, la Geneva, unde trăiesc tot felul de bogătaşi. 

Ajunşi la Geneva cei doi sunt convocaţi de Lake care va deveni şefa MI6 care le spune că Brozovic trebuie capturat viu şi trimis la Londra. După o acţiune foarte spectaculoasă într-un tunel auto Brozovic este capturat şi cei patru experţi de comandă pleacă la un loc de întâlnire de la o fermă părăsită. Telefonul lui Bald sună exact când unul dintre ei, sud african îl omoară pe al patrulea un australian şi doreşte să-i execute şi pe ei. Sunt avertizaţi de la Londra că este o capcană care tocmai se desfăşura. Sud africanul rănit recunoaşte  şi avem o mare surpriză dezvăluită de Brozovic!
Oricum după finalizarea cu succes a acestei acţiuni cei doi sunt convocaţi în cadrul serviciilor secrete pentru a forma S20, celula antiteroristă care este în centru serialului Strike Back. Cei doi experţi sunt şi modelul celor doi eroi ai serialului în episoadele care urnează primei serii din 2010. Sunt deci familiarizat cu atmosfera.  


Merită citit romanul plin de adrenalină!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu