joi, 17 noiembrie 2016

Mozart + Ceaikovski

În această seară am reuşit să ajung şi la Filarmonică, noroc că piesa începută la 6 seara s-a terminat la timp să ajung în sala Filarmonicii de vizavi.
Tiberiu Oprea şi Marian Ioan Olariu
Programul a fost extrem de frumos s-a început cu Mozart şi s-a terminat cu Ceaikovski. 
Aş putea că a fost un program perfect.

În debutul programului am ascultat Concertul pentru flaut şi orchestră nr. 2 în re major de Mozart. Acest concert nr.2 este adaptarea unui concert de oboi. 
Orchestra de coarde şi de oboaie şi corni condusă de dirijorul Tiberiu Oprea şi având ca solist Marian Ioan Olariu au redat în toată splendoarea muzica geniului de la Salzburg.
Vreau să spun că acest concert a sunat superb. cum am spus şi acum câtva timp flautul este un instrument favorit al lui Mozart şi noi am avut parte la Piteşti în ultimele trei concerte la acest instrument din săptămâna trecută. 

A urmat apoi un alt concert al lui Mozart Concertul nr 2 pentru vioară şi orchestră în re major. Aceeaşi orchestră condusă de
Oprea şi Cristina Anghelescu
Tiberiu Oprea având-o ca solistă pe doamna Cristina Anghelescu o apariţie îndrăgită în oraşul nostru.
Concertul este unul de tinereţea lui Mozart având aceleaşi sonorităţi graţioase care au încântat melomanii.

În partea a doua a concertului am audiat Serenada pentru orchestră de coardă în do major op.48 de Ceaikovski.
În prima parte a concertului Ceaikovski face un omagiu geniului mozartian  care favoriza serenada. Valsul din partea a două este atât de cunoscut a a devenit temă de balet pentru Balanchine.
Ultima parte are un caracter evident popular.

Interpretarea a încântat auditoriul şi a fost intens aplaudată.
Mariana Ioan Olariu, eu şi Cristina Anghelescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu