miercuri, 16 septembrie 2015

Pescuit la Mozacu

Ieri 15 septembrie am aranjat cu Ilie o ieşire la pescuit la lacul Mozacu.
Mozacu
Ideea era să ajungem acolo era că un amic îmi descrisese caraşii imenşi de peste un kg prinşi acolo. Sunt destul de prudent dar speram să prindem ceva.

Înainte de 1989 era o baltă specială din Gospodăria de partid şi se prindea mult peşte,. am prins acolo un ciortan de aproape un kil şi odată cred că mai mult de o pungă de un leu cu caraşi. După 1989 a fost jefuit şi curăţat de peşti. Lacul este în administrarea primăriei acum.
Ilie şi Nicu
 Lacul este al primăriei şi primarul este un fel de moşier, că se vedea o combină la recoltat de floarea soarelui?
Ca să ajungem la baltă Ilie a folosit GPS, care te poate orienta sau dezorienta.
Nici prin cap nu-i trecea să chestionăm ţăranii crezând orbeşte în GPS. Îmi aminteam drumul fusesem de mai multe ori acolo. Cu GPS am făcut un ocol, am mers prin Teiu pe un drum asfaltat şi am traversat spre şoseaua de Negraşi Ştefan cel Mare, ca să ne reîntoarcem spre baltă prin Mozacu. Am oprit la un moment dat şi

cineva ne-a întors înapoi.
Am ajuns pe un izlaz şi eu am zărit primul balta. Cineva de la o cârciumă ne-a indicat că suntem pe drumul bun. Am luat-o pe lângă lac şi am ajuns în zona cea mai întinsă.

Ne-am aşezat să începem partida. Tocmai pusesem undiţele şi a venit paznicul cu care a negociat Nicu taxa. Nu merita să dăm un ban! De ce pentru că undiţele nu au fost prea deranjate de peşti. Ilie a aflat că ar fi ceva şalăi, aşa că am pus halăul, dar acolo unde-l pusesem nu era puiet. L-am mutat în altă parte unde speram să iau ceva. În fine la o undiţă s-a prins un cărăşel pe care l-a solicitat Ilie ă-l facă momeală.
Exasperat am zis că e vremea să-mi mut locul şi m-am dus vreo 20 m spre coada lacului. Spre norocul meu am mai prins şi un oblete şi l-am pus într-o montură pe lansetă. M-am dus să iau şi halăul unde era capturată o zvârlugă, o nisipariţă, care seamănă cu ţiparii. Când m-am întors montura cu o bucăţică de oblete fusese atacată.
Am luat nisipariţa şi am pus-o în act şi imediat am avut semnalul la bambina care spunea că s-a prins un peşte. Îmi ziceam în barbă: iată şalăul! Nu era şalău dar era un biban frumos destul de mare. nu apucase să distrugă zvârluga şi am folosit-o şi am mai luat un alt biban, mai mic un pic. Asta a fost toată captura. Nicu mai luase nişte bibănei, şi la sfârşit un bălos mare care semăna, după mine cu un bass american!
Bibanii capturaţi
Slabă recolta niciun caras gigant,doar tromboneli.
Am plecat spre seară, pe la 7 pentru că Ilie s-a încăpăţânat să stea până aproape de amurg. Am revenit spre Piteşti, exact pe drumul pe care o luasem greşit era drumul spre Teiu, cam 10 km pe drum comunal cu pietriş, dar superior unui drum asfaltat cu asfalt distrus şi găurit.  Zona pare uitată de Dumnezeu, cu case sărace şi oameni amărâţi. Pare o zonă mult mai săracă ca în alte părţi, precum zona de zarzavagii de pe Oltul inferior.

A fost însă o zi plăcută m-a ars soarele şi m-am simţit bine!