luni, 7 septembrie 2015

A şasea zi Enescu

În a şasea zi Enescu la Cinema Trivale am avut plăcerea unui program clasic cu Deutsche Kammerphilarmonie Bremen condusă de Trevor Pinnock.
Recunosc că nu am avut nicio informaţie despre orchestră şi program aşa că atunci când l-am văzut pe dirijor mi-am zis, iată un alt teuton cu o tunsură de tip ofiţer nazist. M-am înşelat un pic era saxon dar anglo-saxon, era într-adevăr un englez!
Trevor Pinnock
Programul a fost pe gustul meu recunosc! A fost un repertoriu clasic şi romantic vienez.
Concertul a debutat cu Uvertura în re major în stil  italian D590 de Schubert. Şi sunetul din sala Ateneului este de mare clasă.
Maria Joao Pires
A urmat o mare pianistă Maria Joao Pires. Nu ştiam dar mi-am dat seama că este un nume major al pianului contemporan. Şi a interpretat faimosul Concert nr. 2 pentru pian şi orchestră al lui Chopin. Mărturisesc că am intuit că ar putea fi Chopin sau Mendelssohn. Şi am fost pe aproape. Am admirat marea artă a doamnei Pires care probabil a dat un bis tot din Chopin.
În partea doua a concertului s-a interpretat o simfonie clasică, ulterior am aflat că bănuiala mea este cea corectă, a fost Simfonia nr. 92, Oxford Symphony de Haydn. 
Deutsche Kammerphilarmonie Bremen
A fost un program superb care a mulţumit pe deplin pe melomanii prezenţi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu