miercuri, 16 septembrie 2015

A douăsprezecea zi Enescu

În aceasta după amiază am avut plăcerea să urmăresc la Cinema Trivale Orchestra din Monte Carlo sub conducerea lui Cristian Mandeal la Ateneul Român.

Vreau să remarc faptul că am urmărit doi dirijori români, pe Ion Marin şi acum pe Mandeal care au fost singurii cu orchestra configurată în stil american, adică cu violoncelele şi contrabaşii în dreapta.
În prima parte am urmărit două piese puternic inspirate din folclor. Prima piesă a fost Hungarian Sketches (1931) Sz. 97, BB 103 de Bartok. Muzica lui Bartok s-a inspirat şi din folclorul maghiar, dar şi din folclorul vecinilor slovaci, croaţi , ruteni şi români care au fost odată în Regatul Ungariei, de aceea am remarcat şi sonorităţi româneşti.
Cristian Mandeal
A urmat în contra punct Suita nr.3 în Re op. 27 („Săteasca“) de Enescu. Este o muzică în care se simte puternic sunetul muzicii populare româneşti de unde şi numele piesei.
Ruxandra Donose
În partea a doua a concertului am audiat Das Lied von der Erde de Mahler. 
Vincent Wolfsteiner
Este o lucrare cu caracter simfonic având suportul a două voci mezzosoprana Ruxandra Donose şi tenorul Vincent Wolfsteiner.

Orchestra şi interpretarea soliştilor a fost îndelung aplaudată.
Orchestra Monte Carlo


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu