duminică, 6 februarie 2022

Reacher - serialul















Pe autorul Lee Child l-am descoperit în 2013 în Grecia, la Parga. Cum? Am stat la o pensiune unde stătuseră și turiști englezi și lăsaseră romane în limba engleză. Am citit două romane istorice și chiar în ultima zi, când ne pregăteam de plecare am descoperit romanul Gone Tomorrow. Personajul principal al romanelor este Jack Reacher, fost maior în poliția militară. Am început să-l citesc, am reușit să parcurg vreo 80 de pagini. Romanul era pasionant și am încercat să-l procur dar nu se găsea. Așa că m-a descurcat un prieten și mi-a procurat de pe interne cam toate romanele apărute până prin 2014!  Le-am citit pe laptop sub formă pdf. După ce am cumpărat o tabletă în 2015 am început să citesc romanele sub forma epub. Cum se spune pe wikipedia romanele lui sunt hardboiled adică foarte dure. Romanele lui apar anual prin octombrie și le-am găsit pe internet. Între timp s-au făcut și două filme inspirate din romanele lui Lee Child avându-l în rolul lui Reacher pe Tom Cruise. Dezamăgirea mea și a altora a fost că Tom Cruise nu corespundea cu personajul romanelor lui Lee Child, era un gigant de 1,95m!

Iată că cei de la Amazon au realizat un serial după romanele cu Jack Reacher.  Prima serie se inspiră din primul său roman, Killing Floor. De această dată actorul care îl interpretează pe Jack Reacher este exact ca în romane, un tip înalt de 1,88 m, nu chiar de 1,95, dar extrem de masiv cu alură de jucător de fotbal american numit Alan Ritchson. Actorul are ceva din comportamentul lui Matt Damon, alt expert al rolurilor de dur, și aerul de robot. 

Ecranizarea este destul de fidelă. Inițial credeam că extinde și se inspiră și din alte romane, dar recitind descrierea romanului mi-am dat seama că este o ecranizarea aproape fidelă. 

Reacher ajunge în orașul Margrave din Georgia și este arestat ca presupus ucigaș. Se dovedește nevinovat, dar spre stupoarea lui victima este chiar fratele lui Joe. Sunt și episoade din viața lor de copii al cărui tată este militar și ca orice militar american merge din bază militară în bază militară din toată lumea. 

Apare și mama lor, franțuzoaică, și episodul în care ea se pregătește pentru sfârșit la Paris, episod care apare în alt roman.

Reacher începe să cerceteze afacerea pe care o urmărea fratele său Joe, privind falsificarea de monedă. În cercetări este sprijinit de tânăra polițistă Roscoe Concklin și șeful ei detectivul Finlay. Acțiunea este extrem de tensionată, Reacher este un bătăuș periculos antrenat în acțiuni de poliție militară, dar și ucide cu sânge rece pe adversarii care altfel l-ar fi ucis.

Recomand foarte tare serialul, are 8.7 calificativ pe IMDB!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu