marți, 11 septembrie 2018

Serenadă din Valea Soarelui

Amicul Mircea Ionescu are din când inspiraţia să pună pe facebook câte un video clip cu muzică de jazz clasic. Aşa că am urmărit cu plăcere Chattanooga Choo Choo a lui Glenn Miller cu legendara sa formaţie de swing jazz a anilor 30-40. Această melodie a fost lansată în Sun Valley Serenade film realizat în vreme de război în 1941. 

Filmul este o comedie muzicală clasic de la Hollywood, după care este nostalgic şi amicul Iulian Ţecu, care îmi spunea că azi nu mai sunt în satre să se facă astfel de comedii.

L-am căutat pe internet şi am dat de o versiune subtitrată. Vă mărturisesc că am văzut prima oară filmul prin 1969 la Cinemateca de la cinema Studio de pe Magheru şi l-am revăzut cu mare emoţie după o jumătate de secol.
Filmul este făcut să pună în valoare pe marea patinatoare norvegiană Sonja Henje, triplă campioană olimpică de patinaj artistic în 1928, 1932 şi 1936. 
Are poveste de viaţă interesantă Sonja Henje. După ce a terminat cu patinajul sportiv a lansat spectacole gen Parisul pe gheaţă din copilăria mea din anii 50-60. Remarcată de Darryl F. Zanuck vine la Hollywood şi face comedii uşoare de acest gen unde îşi pune în valoare calităţile de mare patinatoare. A sfârşit printre cele mai bogate 10 femei din lume. 

În acest film simpatic cu orchestra lui Glenn Miller avem ocazia să ascultăm faimosul Big Band interpretând două melodii celebre In the Mood, piesă super dansantă şi Chattanooga Choo Choo.
Glenn Miller a fost un erou al Celui De-al Doilea Război Mondial, piere prăbuşindu-se cu un avion în 1944 deasupra Canalului Mânecii, dorind să cânte pentru militarii americani angrenaţi în războiul anti hitlerist.

Filmul se petrece pe fundalul unei celebre staţiuni de schi din Idaho, Sun Valley unde artiştii lui Glenn Miller urmează să cânte. Ei sosesc acolo cu trenul şi sunt luaţi cu săniile până în staţiune. Alte vremuri, avionul încă nu terminase transportul feroviar în SUA şi la munte se mergea cu sania trasă de cai. 

Actorii sunt frumoşi şi simpatici celebri prin acea vreme, junele prim John Payne, comicul Milton Berle, şi cântăreaţa şi actriţa Lynn Bari. 


Celor cărora le place jazzul este un moment deosebit de relaxare să vezi această comedie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu