joi, 2 februarie 2017

Scena muzicală piteşteană: Total Beethoven la Filarmonică

În această seară am avut un program special din nou, pentru că s-a cântat doar Beethoven.
Şi melomanii au avut satisfacţia să constate din nou de ce Beethoven este considerat Titanul Muzicii.

În deschiderea concertului de astă seară cei doi invitaţi de astă seară pianistul Mihai Ungureanu de la Craiova şi tânărul şi talentatul dirijor sibian Constantin Adrian Grigore ne-au oferit Imperialul, Concertul nr. 5 pentru pian şi orchestră în mi bemol major op. 73 de Beethoven. Acest concert pentru pian este unul din preferatele mele, alături de nr. 21 şi 25 (Marseillaise) de Mozart, Concertul pentru pian al lui Ceaikovski. 
Mihai Ungureanu şi Constantin Adrian Grigore
Am avut ocazia unei din cele mai bune interpretări pe care le-am audiat la Filarmonica Piteşti. Concertul nr. 5 este un concert masculin, spre deosebire de Mozart sau Chopin ale căror concerte sunt mai feminine. Şi asta s-a datorat maestrului Ungureanu care ne-a oferit cu generozitate şi bisul cu Intermezzo de Brahms.
În partea a doua am audiat şi Simfonia nr. 1 în do  major op.21 de Beethoven. 
Este prima simfonie a titanului şi experţii spun că poartă influenţe de la Haydn şi Mozart. Eu cred că se simte deja Beethoven cu tonul său solemn şi vibrant. Partea finală a concertului este cea mai cunoscută.
Constantin Adrian Grigore şi orchestra Filarmonicii Piteşti
Dirijorul Constantin Adrian Grigore a condus cu măiestrie orchestra filarmonicii şi au realizat o interpretare de excepţie car e a fost viu aplaudată.
Eu cu maeastrul Ungureanu

Un comentariu: