vineri, 10 februarie 2017

Scena muzicală piteşteană: Capriciile lui Paganini cu Florian Rago

Florian Rago
În această zi importantă pentru mine, că azi este Sfântul Haralambie, dar mie prietenii îmi spun Joe de la Gheorghe şi nu Harry, cum ar fi fost dacă îmi dădeau părinţii acest prenume, pentru că este ziua mea de naştere!
De dimineaţa am ascultat ca de obicei România Muzical. Pe la 10.00 dau pe internet pe Accuradio de muzică clasică. Întâmplarea a făcut să primesc un fişier cu imagini ale personalităţilor din anii 50. Aşa că am trecut pe muzica anilor 50, Chubby Checker, Elvis Presley, The Platters, etc.

Dar seara la Filarmonica Piteşti mă aştepta ceva special. Violonistul englez Florian Rago ne oferea în recital cele 24 de Capricii ale lui Paganini.
Aceste compoziţii muzicale sunt dovada înaltei tehnicităţi şi virtuozităţi  a violonistului Paganini.
Florian Rago a cântat primele 11 capricii şi după aceea a făcut pauză reluând programul cu Capriciul 12, cunoscuta bucată muzicală denumită şi Râsul Diavolului. Recitalul s-a terminat cu Capriciul 24 Tema con variazioni. A fost o interpretare entuziasmantă şi lumea a aplaudat îndelung. Tânărul violonist după enormul efort al interpretării ale Capriciilor paganiene a oferit cu generozitate şi un bis cu o piesă de Bach. Suspiciunea mea privind interpretul a fost confirmată de violonist.

Am petrecut o seară minunată de muzică.

Un comentariu: