Astă seară la
Filarmonica Piteşti am avut plăcerea unui recital de vioară şi pian.
Cei doi virtuozi vin
din Ungaria, la vioară Zalai Antal şi la pian Balog Josef (le-am scris ca în
ungureşte, cu numele primul!).
Şi cei doi artişti
ne-au oferit un concert în două părţi. Primul a fost să zicem clasic, iar în
partea două conţinând piese de mare popularitate.
Ce le reunea era
utilizarea resurselor de jazz de care compozitorii americani s-au folosit din
plin.
Programul a debutat
cu Rapsodie in Blue de G. Gershwin şi adaptată pentru pian
şi vioară de Huillet.
A urmat Elegie pentru vioară şi pian, o
piesă tristă scrisă de Keith Jarrett. Îl ascultasem pe Jarrett doar ca pianist
de jazz dar este compozitor şi de muzică simfonică.
A urmat în finalul
primei părţi Trei preludii de Gershwin, inspirate de jazz, dar
prelucrate de faimosul violonist Jascha Heifetz.
Zalaia Antal, eu şi Balog Josef |
În partea a doua au
urmat piese de mare popularitate.
Prima cântată a fost
tema din celebrul film american interbelic Intermezzo de Provost.
Au urmat pisele Mack
the Knife din Opera de trei parale de KWeill - Heifetz şi Estrelita de Ponce- Heifetz.
În aceste piese care
se apropie de Caffe Concert interpreţii s-au manifestat plenar cu
aerul acela tipic central european de Budapest şi Wien al fostului Imperiu de
la începutul secolului trecut.
Artiştii au mai
cântat Ao de peda fogueira de Vale,
negro - spiritualul Deep River, Banjo and Fiddle de Kroll mai jazzistice.
Finalul l-a
constituit Fantezia Porgy and Bess tot de Greshwin cu prelucrare de Frolov.
A fost într-adevăr un
recital viu aplaudat de melomanii piteşteni.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu