joi, 13 iunie 2019

Andreea și Răzvan Stoica la Filarmonica Pitești

Răzvan, Andrea Stoica și dirijoarea Maria Luisa Macellaro la Franca 
Astă seară am avut plăcerea să audiem un cuplu de artiști care s-a făcut cunoscut deja în țară și străinătate, violonistul Răzvan Stoica și sora lui, pianista Andreea Stoica. 
În plus orchestra a fost condusă de dirijoarea siciliană Maria Luisa Macellaro la Franca.

În deschiderea concertului am audiat deja cunoscutul concert al lui Astor Piazzola Anotimpurile la Buenos Aires, în spaniolă Estaciones Portenas. Este un comentariu al lui Piazzola la celebrul Anotimpurile lui Vivaldi.
Piazzola a reinventat tangoul și această piesă muzicală este expresia foarte personală a lui Piazzola privind muzica argentiniană. Muzica este un dialog între pian și vioară acompaniat de secția de coarde a Filarmonicii bine și foarte ritmat condusă de dirijoarea italiană.
După pauză orchestra în formulă completă sub conducerea Mariei Luisa a interpretat Italianca din Alger a lui Rossini a altă piesă extrem de ritmată.
Răzvan Stoica și Macellaro la Franca
A urmat Introducere și Rondo capriocioso de Saint Saens avându-l din nou pe Răzvan Stoica solist la vioară. A fost o îinterpretare încântătoare.
Cu Răzvan Și Andreea Stoica
În final am audiat Dansuri din Galanta de Zoltan Kodaly. Este o piesă a compozitorului maghiar inspirată din muzica unui taraf țigănesc din această localitate aflată acum și Slovacia și unde a trăit un timp Kodaly. Este o muzică cu puternică tentă folclorică și a fost bine primită de melomani. 
A fost o foarte reușită seară de muzica.


PS

Dar seara muzicală nu s-a sfârșit așa.
Am avut parte și de un desert!
Și desertul a venit de la Biblioteca Județeană unde se desfășoară un festival al cărții, dar și al muzicii.
Am urmărit ultima parte a concertului de ritm& blues al lui Marcian Petrescu și Trenul de noapte.
Marcian Petrescu este un foarte valoros interpret la muzicuță, iar trupa lui este compus din valoroși muzicieni al noului val jazzistic, Mihai Tacoi la chitară solo, Matei Pușcaru la bas și eternal Vali Vătuiu la tobe.
Marcian Petrescu
Am audiat câteva piese, unele mi-a amintit de tinerețe precum House of the Raising Sun a lui The Animals.

A fost un final excelent al acestei seri muzicale.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu