joi, 28 mai 2015

Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi la Filarmonica Piteşti

Orchestra şi dirijorul matei Corvin
În această seară am avut ocazia să ascultăm muzică românească. Titulatura concertului era muzică de film şi m-a cam pus pe gânduri, dar m-am lămurit imediat!
Lea Yolanda Adam
Orchestra Filarmonicii Piteşti a fost condusă în această seară de dirijorul român Matei Corvin, stabilit în Africa de Sud.   
Cu doamna Adam
Prima piesă a fost Tarantela din Suita Simfonică prin Munţii Apuseni, op.20 de Marţian Negrea. După primele acorduri mi-au revenit în amintirea documentarele mobilizatoare cu tractoare şi furnale acompaniate de muzica lui Negrea.
A urmat piesa Patru dansuri româneşti pentru orchestră de Tiberiu Brediceanu. Şi această muzică de inspiraţie folclorică a fost folosită pentru filme documentare mobilizatoare. 
Cu maestrul Matei Corvin
În finalul primei părţi am audiat Concertul varşovian pentru pian  de Richard Addinsell. Este o piesă creată în 1941 pentru filmul american Dangerous Moonlight. A fost o muzică frumoasă, dar pianul nu a prea fost solist fiind deseori acoperit de orchestră.  Am regretat că solista doamna Lea Yolanda Adam pianistă română stabilită în Franţa nu ne-a oferit bisuri. 

În partea a doua a concertului am audiat Suita Simfonică Mihai Viteazul de Tiberiu Olah. Aceasta este muzica creat special de compozitor pentru filmul Mihai Viteazul realizat de Sergiu Nicolaescu. Mi-am dat seama că una este să vezi un film şi alta să asculţi muzica creată pentru film. Sunt convins că unele pasaje nu au fost introduse în film, sau mai ştii? Sunt pasaje de muzică expresionistă care solicită auditorii.

A fost un concert special şi mulţumim orchestrei, dirijorului şi solistei pentru această seară.

3 comentarii:

  1. Ai reinceput cu "pozele", pe care le strici cu mutra si burta ta! Cu mutra nu ai ce face dar macar " mai trageti burdihanul ". Sfat dezinteresat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar te-ai dus prin culise, miorlaind sa faci poze cu artisti? Nu o zic eu, tu ai spus-o intr-un raspuns dat unui amic de-al tau, care facea aluzie la " frumusetea " dumitale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Una e sa ceri permisiunea, alta e sa te miorlaiesti.Chestie de bun simt pe care unii il au ,totusi.

      Ștergere