joi, 5 decembrie 2013

100% Mendelssohn

În această seară am avut un eveniment muzical de excepţie. S-a cântat exclusiv Felix Mendelssohn, compozitorul romantic german.
Ca de obicei dirijorul Vlad Agachi era prezent în foaier împreună cu directorul Jean Dumitraşcu şi pianistul american de origine chinez Alex Peh. Am profitat de asta şi am făcut poze cu aceştia.

Alex Peh
Concertul a fost deschis de orchestra condusă de Vlad Agachi cu Uvertura Hebridele, sau Peştera lui Fingal. Compoziţia i-a fost inspirată de vizita în Anglia şi Scoţia şi a fost dedicată regele prusac Frederik Wilhelm al IV-lea. Mendelssohn a fost extrem de impresionat de peisajul sălbatic pe care l-a condensat într-o piesă romantică.


A urmat Concertul pentru pian şi orchestră nr.1 în sol minor cu solistul Alex Peh. Acesta este considerat unul din primele concerte romantice ale epocii. Alex Peh, profesor la New York State University şi posedă o tehnică şi o siguranţă chinezească a interpretării. Foarte generos Alex ne-a oferit un bis din Liszt, Parafrază din Riogoletto.
Jean Dumitraşcu, eu, Alex Peh şi Vlad Agachi
Şi ne-a arătat ce eleganţă şi frumuseţe a interpretării poate da unui piese interpretate la pian. Lumea l-a aplaudat furtunos, Vlad Agachi l-a îmbrăţişat şi Alex l-a onorat pe Vlad urmărind interpretarea orchestrei din partea a a doua a spectacolului. Am aflat că Alex Peh a venit la invitaţia lui Vlad Agachi, care l-a cunoscut la o bursă la New York.

În final orchestra condusă de Agachi ne-a oferit Simfonia a III-a în la minor op. 53, Scoţiana. Şi această piesă este rodul vizitei în Scoţia la ruinele capelei de la Holyrood Castle (pe care am vizitat-o şi eu la Edinburgh!!). A fost o interpretare de bună calitate, orchestra cooperând cu tânărul şi talentatul nostru 
dirijor. Şi pour la bonne bouche, Agachi şi orchestra Filarmonicii din Piteşti ne-a oferit şi un bis cu Scherzo din Visul unei nopţi de vară
A fost o seară frumoasă, iar mâine ne aşteaptă alte evenimente muzicale!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu