miercuri, 27 decembrie 2023

Slow Horses seria a treia





În fine și seria a treia a serialului Slow Horses  s-a finalizat.  Este compusă din 6 episoade, ultimul fiind distribuit azi, 27 decembrie 2023.

Atunci când s-a difuzat prima serie Slow Horses, distribuită de Apple am căutat romanele scrise de Mick Herron din care s-a inspirat serialul. Mick Herron este un emul al lui John Le Carre, faimosul autor al romanelor de spionaj din vremea Războiului Rece. I-am citit toate romanele lui Herron și acum le pot vedea ecranizate. 

Romanele lui Herron sunt inspirate din o secție imaginară a MI5 - contraspionajul britanic. Are sediu undeva în centrul Londrei, într-o clădire anonimă. Șeful Slow Horses este Jackson Lamb (Garry Oldman) care este un individ slinos, fumează mult, trage bășini, mănâncă nesănătos. Dar de fapt este un expert al spionajului din vremurile când lucra sub acoperire în țări comuniste. Sub conducerea lui se află cei care sunt considerați ciurucurile MI5. Dar în romanele lui Herron ei sunt superiori celor care lucrează la sediul central MI5. Între ei se disting River Cartwright (Jack Lowden), bunicul lui  fiind fost șef MI5, Catherine Standish (Saskia Reeves), alcoolică, parteneră a unui alt fost șef al MI5. Mai este și expertul IT Roddy Ho (Cristopher Chung). Personajul negativ este adjuncta șefei MI7, Diana Taverner (Kristin Scott Thomas), care se implică în operațiuni dubioase.

Această serie este inspirată din romanul lui Herron numit Real Tigers. Catherine Standish este răpită, iar răpitorii, îi cer unuia care inspiră încredere lui Standish, adică River să scoată din sediul MI5 un document strict secret. Din acest motiv intră în acțiune și șefa M5, care a fost implicată într-o acțiune controversată în trecut. 

În răpire mai este implicat Home Secretary, adjunctul primului ministru în Marea Britanie, Peter Judd (Samuel West), cel sub care se află și MI5, care ura pe cei dela Slow Horses care îi stricaseră niște afaceri dubioase. 

Serialul are tensiune, sunt scene de ciocniri cu schimb de focuri.

Serialul este de văzut!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu