sâmbătă, 12 noiembrie 2022

Toxic la Teatrul Toma Caragiu Ploiești


De Ploiești și implicit de teatru mă leagă amintirile copilăriei ploieștene. Dacă îmi amintesc vag de primele spectacole de marionete și păpuși la Ciufulici, la teatrul din Ploiești am fost cu școala, cu Liceul I. L Caragiale. Am ajuns târziu la teatru ca să-l mai prind pe Caragiu. Îmi amintesc perfect de doi actori de mare calibru de Margareta Pogonat și de Zephi Alșec. Îmi amintesc că mergeam la piese d'alea comuniste scrise de alde Dan Tărchilă sau Rețeta Makropolus, piesă mai dificilă unde Margareta Pogonat făcea un rol deosebit, dar fiind mai plină de simboluri, colegii mei mai tâmpiți nu înțelegeau nimic și făceau gălăgie. 

Iată că în cadrul Festivalului de Teatru Liviu Ciulei în desfășurare la Teatrul Alexandru Davila din Pitești a venit Teatrul Toma Caragiu din Ploiești cu piesa Toxic. Părea a fi un spectacol promițător pentru că era regizată de Florin Piersic jr. 

Piesa aparține lui Bruce Kane se  petrece la Los Angeles Hollywood. Este despre relațiile de cuplu, de alienare, de criza dinaintea despărțirii. Nu mi-a plăcut piesa și nu mi-a plăcut regia. Actorii, în cuplu, sau în triunghiul conjugal stau pe scaune și urlă cât îi țin bojocii. Lumea râde la abundența de insinuări sexuale.

Păcat!


4 comentarii:

  1. Mie mi-a placut de la frageda tinerete teatrul si imi amintesc de actorii ploiesteni. Am avut norocul ca pe strada mea locuia o plasatoare si care ne chema si ne baga la teatru fara bani. Primele au fost piesele sovietice cu femeia comisar, dar si Înșir`te mărgărite a lui Victor Eftimiu. Cred ca Fat-Frumos era Anatolie Spanu, pierdut apoi intre semifigurantii de la TNB. Pe Toma Caragiu mi-l amintesc f bine in De Pretore Vincenzo, cu al sau "Sfinte Iosifelule". Mi-ai amintit de Rețeta Makropolus, piesa care m-a pus pe ganduri si am in minte multe din problemele puse - cine ar merita sa traiasca 300 de ani. Nu m-am uitat pe internet dupa ea sau o voi face mai tarziu ca sa nu alterez amintirea de peste 50 de ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cate amintiri! Prima piesa vazuta a fost tot "Insir-te margarite"! Cati actori minunati au facut cariera in Ploiesti! Cala Pogonat, Silvia Nastase (pe cat de talentata,pe atat de inteligenta!), Costica Draganescu, Monica Ghiuta, Eusebiu Stefanescu si multi altii...Daca Toma Caragiu a facut furori in Bucuresti- pe buna dreptate,un asemenea munte de talent merita cat de mult posibil, altii s-au pierdut....

      Ștergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere