sâmbătă, 21 aprilie 2018

Balet în premieră la Filarmonica Piteşti

Nu sunt un fan al baletului, în stagiunea Covent Garden Royal Opera de la Cinema Trivale am fost doar la operă. 

Am asistat aşa dar la o premieră la Filarmonica Piteşti un spectacol de balet prezentat de Colegiul de Coreografie din Chişinău, echivalentul Liceului de Coreografie din Bucureşti. 

După cum am observat stilul de balet clasic este inspirat de marea şcoală de balet rusă, de la Kirov  - Marinskii din Sankt Petersburg şi Balşoi din Moscova. 

Balerinele erau graţioase, frumoase şi rasate, impresiona siguranţa statului pe poante şi apoi vigoarea tinerilor balerini. 

În prima parte am vizionat aproape exclusiv balet clasic, ca în partea a doua să vedem şi secvenţe de dans modern. 

Şi atunci am avut o revelaţie, una din frumoasele balerine care executase secvenţe de balet clasic, a revenit pentru o secvenţă de balet-dans modern. Şi i-am văzut picioarele ei chinuite, protejate de plasturi. Graţia unei balerine clasice care dansează pe poante este teribilă, solicită îngrozitor degetele de la picioare. Având posibilitatea să văd şi balerinele în culise, am remarcat o balerină care purta un fel de şoşoni, botfori care să-i relaxeze picioarele.

Graţia şi frumuseţea baletului clasic se plăteşte cu mari eforturi şi chinuri pe care le îndură aceste lebede frumoase numite balerine!

Să le acordăm cinstirea şi admiraţia pentru ceea ce fac să ne lumineze sufletul!


Un comentariu:

  1. Corect!!! "Să le acordăm cinstirea şi admiraţia pentru ceea ce fac să ne lumineze sufletul!"

    RăspundețiȘtergere