Alexandru
Ganea care a fost dirijor al Filarmonicii Piteşti a revenit în noua sală a
acestei instituţii. Şi a alcătuit un program exclusiv Beethoven.
Botond Szocs |
În
deschiderea concertului orchestra Filarmonicii Piteşti, condusă de Alexandru
Ganea a interpretat uvertura Coriolan. Nu sunt sigur dar cred că mai audiasem
altă uvertură beethoveniană, Egmont, de unde şi o mică confuzie în capul meu.
Beethoven a scris această uvertură pentru piesa Coriolan scris de un dramaturg
german contemporan cu Beethoven, de unde se face mereu confuzia cu piesa mult
mai cunoscută, scrisă de Shakespeare.
Motivul
principal al uverturii este dialogul între Coriolan care s-a revoltat împotriva
Romei şi vine să o invadeze şi Senatul o trimite pe mama lui să ceară îndurare
pentru romani. Aceste amănunte mi-au fost povestite de prietenul meu Sandu
C.
A
urmat Concertul nr.3 pentru pian şi orchestră în do minor op.37 de Beethoven.
Solistul concertului a fost tânărul braşovean Botond Szocs, elev al renumitei
profesoare Stela Drăgulin, care a mai scos personalităţi ale pianului precum
Mihaela Ursuleasa şi Horia Mihail. Talentatul pianist mi-a revelat frumuseţea
acestui concert, eu fiind setat mereu pe Concertul nr. 5. Acest superb
concert interpretat în premieră chiar de compozitor reţine amintirea
asistentului care-i întorcea foile partiturii că Beethoven de fapt făcea
improvizaţie concertul nefiind încă terminat. Poate că atunci nu-l terminase dar
l-a interpretat şi aşa a rămas şi este de o mare frumuseţe şi contribuţia
tânărului pianist Botonds Szocs a fost decisiva pentru a transmite publicului
frumuseţea muzicii. Publicul a aplaudat cu entuziasm interpretarea şi
Botond
Szocs ne-a oferit cu generozitate un bis cu Chopin.
Cu Botond |
În
partea a doua a concertului orchestra Filarmonicii Piteşti condusă de Alexandru
Ganea a interpretat Simfonia a 6-a în fa major, Pastorala, opus 68,
denumită chiar aşa de Beethoven.
Este o simfonie cu program cu 5 părţi în loc de cele 4 clasice care merită amintite, nefiind în programul de sală.
Este o simfonie cu program cu 5 părţi în loc de cele 4 clasice care merită amintite, nefiind în programul de sală.
1.
Erwachen heiterer Empfindungen bei der Ankunft auf dem Lande (Trezirea
sentimentelor de bucurie la sosirea la ţară): Allegro ma non troppo
2.
Szene am Bach (Scenă la pârâu): Andante molto mosso
3.
Lustiges Zusammensein der Landleute (Întâlnire plină de
bucurie a ţăranilor): Allegro
4.
Gewitter, Sturm (Tunete, Furtuna): Allegro
5.
Hirtengesang. Frohe und dankbare Gefühle nach dem Sturm (Cântecul
ciobanului, bucuroia după furtună): Allegretto
A
fost o mare bucurie să audiem concertul din această seară.
Este o muzică plină de bucurie care evocă natura, şi am observat că tema muzicală a a celei de-a doua părţi o foloseşte şi Tudor Gheorghe în concertele lui.
Este o muzică plină de bucurie care evocă natura, şi am observat că tema muzicală a a celei de-a doua părţi o foloseşte şi Tudor Gheorghe în concertele lui.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu