joi, 23 martie 2017

Controverse cu Pleşu

Azi dimineaţa am deschis ca de obicei Dilema veche şi m-am apucat să citesc în trenul de navetă spre Bucureşti.
Şi ajung la articolul lui Andrei Pleşu şi rămân trăsnit. Pleşu îmi face "onoarea" să mă ia în tărbacă ca urmare a unei postări la un articol publicat în Adevărul.


Şi domnul Pleşu o ia pe departe în tableta sa, maximizând utilitatea taclalei, adică a discuţiei libere şi nestresate, care în ceea ce urmează să justifice de fapt bârfa!

Cum spune maestrul Pleşu a fost o reacţie exasperată la un nou atac adresat domnului Emil Constantinescu, când în chestie era madam Olguţa Vasilescu şi talentul ei multiplu la limbi străine.
Deci domnul Pleşu după ce analizează prestaţia susnumitei doamne, nu scapă ocazia să se lustruiască, ironizând talentele lingvistice ale preşedintelui Constantinescu cu care se afla în oarecare vizită oficială.
Şi postarea mea sună aşa:

Iar te iei de preşedintele Constantinescu, Pleşule? Nu-ţi înţeleg deloc răutăţile. Nu crezi că ar trebui altcineva să se ocupe de fostul preşedinte, nu un colaborator, care a mâncat o pâine de la el?“ 

Ei bine, faptul că m-am legat de faptul că a fost colaboratorul fostului preşedinte, adică a mâncat o pâine după el, l-a enervat extrem de tare pe subtilul eseist şi mă acuză nici mai mult nici mai puţin de gândire bolşevică. 

http://dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/note-stari-zile-65

Ca şi cum era ministrul de externe al lui Dumnezeu, nu al României şi subordonat preşedintelui, care decidea în politica externă a ţării noastre. Aşa că i-am tras şi eu pe forumul articolului respectiv următoarea replică:

Reacţia dumneavoastră m-a surprins şi nedumerit. Postarea mea, chiar dacă în acvaforte a fost determinată de o anume igienă a relaţiilor interumane, de fairplay-ul unui gentleman. Dumneavoastră şi Emil Constantinescu aţi fost demnitari într-o perioadă în care au fost cele mai mari speranţe ale românilor din 1990 încoace şi ipostaza de Procopiu din Cezarea vă dezavantajează enorm şi mie îmi produce un inconfort acut.

Domnul Pleşu nu este la prima tentativă de se da mare şi a-şi asuma merite pe care orice ar face intrau în responsabilitatea prezidenţială, adică a lui Emil Constantinescu.



Între domni nu se face asta  şi asta m-a scos din sărite şi am profitat să-i amintesc acest lucru distinsului scriitor.  Pentru că după cum am amintit mai sus sunt exemple şi în istorie şi în niciun caz Istoria secretă a lui Procopiu din Cezarea nu este un model de urmat. 

8 comentarii:

  1. Pupancurismul manifest de Plesu pe langa Base l-a descalificat definit si pe el si pe Liiceanu care acum cu Macovei a dat-o rau cu oistea in gard. Nu am sa inteelt de ce niste oameni culti coboara la nivelul politicii mizerabile dambovitene. Episoade jenante.

    RăspundețiȘtergere
  2. Baii primeaza,toata lumea are un pret,indiferent de valoare....

    RăspundețiȘtergere
  3. A doua ta interventie e foarte eleganta si "intelectuala". Cand nu te repezi si daca le clocesti tu in pic, parca esti alt Joe.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu este prima oară când mă trezesc pus la punct prin puterea unui comentatorcare are posibilitatea să te boscorodească cum vrea el, pentru că îşi permite şi-i permite publicaţia. Am păţit-o cu un neica nimeni, un frustrat dat afară din armată şi aterizat pe post de editorialist la o gazetă locală, bună doar pentru informaţii, petru că altfel redactorii sunt anacronici şi marcaţi d etrecutul comunist.
    La măgăria pe care o comitea Andrei Pleşu faţă de şeful lui direct, ori cum ar da-o merita o astfel de replică.
    Pe un mitocan, pe un prost crescut îl tratezi în consecinţă.
    Oricâte fineţuri intelectuale ar avea Andrei Pleşu, o singură trăsătură de caracter rămâne plăcere bârfei joase şi denigratoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Prietene Joe, știi că neadevărurile se propagă și prin omisiune. Ne-ai servit ripostele tale, recunosc, frumos ambalate intelectual, dar referitoare la niște închipuiri, gândindu-te ca nu se vor obosi oamenii să citească „povestea” din DILEMA. Pleșu nu numai că nu justifică bârfa, dar o și blamează: „impersonală sporovăială, într-un zgomot steril, fără perspective”. Pe de altă parte ideea că nu ai voie să ai opinii critice la adresa șefului, chiar că este de tip ... totalitar. Iar faptul ca Pleșu a numit „bolșevic” totalitarismul n-ar trebui să te supere. Eu știu că nu te caracterizează un asemenea tip de gândire, dar mai știu că tare îți mai place să-ți dai cu părerea în toate cele! Rămân al tău prieten sperând că n-ai să mă ștergi din listă pentru îndrăzneala de a te fi criticat puțin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragul meu chiar îţi mulţumesc pentru postare!
      Tu ai citit ce a scris Pleşu despre Emil Constantinescu?
      Nu se face, pentru că Pleşu recidivează şi arată că este complet lipsit de caracter! De aia l-am apostrofat.
      Meritele lui Constantinescui pentru direcţionare României sunt indiscutabile, chiar dacă avea şi el impresiile lui de lider local.
      Ceea ce face Pleşu şi a mai făcut nu ştiu dacă ştii?
      Şi-a asumat faptul că el a blocat pe ruşi să zboare peste România în criza din Kossovo!
      În acelaşi timp acest individ lipsit de caracter nu este de loc simetric cu Traian Băsescu, pe care l-a periat şi când a îndrăznit să-l critice mafiotul ăla jegos l-a ameninţat şi Pleşu a tăcut mâlc. Cu toate că Băsescu l-a înjurat de mamă.....
      Am reacţionat în acest mod pentru că Emil Constantinescu este un gentleman şi nu a reacţionat la măgăriile unui individ indiscutabil inteligent, dar lipsit de onoare cum este Pleşu.
      Pentru mine Pleşu orice ar face şi cât de subtil eseist ar fi, tot un porc rămâne!
      Aşa este pe la noi. Nu ducem lipsă de inteligenţă, dar la caractere este secetă! spunea P.P. Carp. Şi Carp ştia bine acest lucru acum un secol şi ceva!

      Ștergere
  6. Nu sunt un prea mare admirator al lui Pleșu (ca politician) dar m-ai făcut curios (citind și textul lui M.D.de mai sus)și am căutat și eu comentariul lui A.P.din Adevărul. Mi s-a părut că are perfectă dreptate; nimeni nu îl obligă pe Constantinescu să se bage peste tot ca musca în lapte (de fapt presupun că toate aceste sindrofii ridicole la care merge sunt foarte bine plătite) și să vorbească într-o limbă pe care nu prea o cunoaște. Și nu văd în scrisul lui A.P. răutate sau răzbunare, este chiar bine că a semnalat acest eveniment. Crezi oare că aceste chestiuni trebuie ascunse sau comunicate numai în cazul unora ? De altfel după cum spune tot el și limba română s-a degradat total - am făcut eu însumi o listă a neologismelor stupide, foarte lungă (ex. target, implementare, manager, guvernanță, fitness, cool, rata în loc de procent, top, hit etc. ca să nu mai spun de topica neromânească, sufixele cu -al, pronunțare, etc.). Toate bazaconiile astea sunt propagate în spațiul public de miniștri, parlamentari, sportivi, artiști, oameni din presă (ca să nu zic și eu mass media !), majoritatea democrat-agramați de tip nou.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. citeşte, te rog răspunsul pentru Mircea Dorin de mai sus

      Ștergere