joi, 26 decembrie 2019

Star Wars - Skywalker Ascensiunea

Acesta ar fi ultimul episod din faimosul șir de filme de SF numit Războiul stelelor. Cred că este filmul SF cu cel mai mare succes comercial care s-a făcut vreodată. Unii spun că ar fi fost prea multe, ideea era că ar fi trebuit făcute vreo 12-13 episoade. 

Am folosit denumirea de pe ecranele românești, pentru că în engleză se numește: Rise of Skywalker - Ascensiunea lui Skywalker.

George Lucas a avut ideea de geniu cu repercusiuni comerciale pentru acest grupaj de filme. Cred că Star Wars a fost inspirat cineastului citind probabil Fundația, romanul clasic al lui Isaac Asimov. Acest roman povestea o epopee galactică. 

Star Wars este povestea clasică de la Hollwood: lupta între bine și rău. Lucas a făcut filmul având în minte ideile westernului clasic cu lupta dintre șeriful care face ordine în lupta cu bandiții. De asemenea a preluat o idee și din filmele Kung fu care făceau furori, luptele cu săbii. Și din acest motiv cavalerii Jedi ai forței binelui erau dotați cu niște săbii laser, care aveau un mâner care seamănă cu ....o lanternă!

Partea întunecată a forței este reprezentată de Împăratul Palpatine și de sinistrul Darth Vader. 

În ultimul episod care este o continuare a celui precedent unde s-a aplicat corectitudinea politică, apare o variantă feminină de cavaler Jedi, tânăra Rey (Daisy Ridley), care pe mine m-a surprins cu accentul ei prea englezesc într-un film american. În plus un alt personaj intersant este negrul Finn (John Boyega), fost soldat al imperiului care dezertează alăturându-se revoltei împotriva imperiului. Armata imperiului lui Palpatine, care a reînviat este condusă de Kylo Ren (Adam Driver). Acesta este un posibil Jedi care a fost atras de partea întunecată a Forței. El este de fapt fiul lui Hans Solo (Harrison Ford) și a prințesei Leia (Carrie Fisher). Este interesant că apare în acest film, ea fiind decedată din 2016, se pare că au fost folosite filmări anterioare.

Palpatine este hotărât să distrugă pe revoluționari și pregătește o flotă enormă de crucișătoare spațiale pentru a-i distruge. De fapt aceste invenții spațiale, zborul la viteze supraluminice prin găui de vierme, soldații în armuri albe sunt constante ale acestor filme, precum și ființele ciudate din galaxie care au totuși trăsături antropomorfe. 

Au loc dueluri între cavalera Rey și Kylo Ren care este ucis de către Rey. Dar Rey are o revelație și dotată cu puteri supranaturale îl reînvie pe Kylo Ren, care revendică vechiul nume de Ben. Și apoi apare și fantoma tatălui, Hans Solo care îl îndeamnă să revină în parte luminoasă a Forței. Mai apar și fantomele lui Luke Skywalker (Mark Hamill) și a prințesei Leia care mă duce la Hamlet și la Shakespeare, cum reînvierile mă duc la Iisus, cam blasfemiator!

Se produce confruntarea finală între forțele revoluției și ale imperiului. Are loc un desant pe crucișătoarele imperiale cu călăreți, cam cam ca în westernuri. 

Cei doi cavaleri se confruntă cu Palpatine care îi înfrânge și o omoară pe Rey. Ben-Kylo Ren o reînvie pe Rey, dar asta îl epuizează și moare și el.
Rey îl confruntă pe Palpatine într-un moment critic când pare că imperiul va izbândi și îl distruge. 
Victorie totală! Rey revine la casa părintească dintr-un deșert de pe o planetă și are revelație că ea, care nu avea  decât prenumele Rey are acum și un nume de familie: Skywalker! 
Final.


Cam asta a fost franciza Star Wars, care mie mi-a plăcut foarte mult ca foarte tânăr avid de SF din fascicolele Povestiri științifico-fantastice pe care le-am colecționat până pe la 14 ani.


Un comentariu:

  1. Salut tuturor, eu sunt Patricia Sherman în Oklahoma SUA chiar acum. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea de a împrumuta 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o afacere nouă. Totul a început când mi-am pierdut casa și mi-am luat lucrurile din cauza politicii bancare și am întâlnit niște facturi și unele nevoi personale. Așa că am devenit foarte disperat și am început să caut fonduri în toate felurile. Din fericire pentru mine, o prietenă de-a mea, Linda mi-a spus despre o firmă a companiei de credit, am fost intrigată de fraudă, dar am fost intrigat de situația mea și nu am avut de ales decât să primesc sfaturi de la prietenul meu despre această companie. contactarea lor chiar s-a pus la îndoială din cauza experienței mele anterioare cu creditorii online, știai asta puțin? '' Elegantloanfirm@hotmail.com Această companie a fost foarte utilă pentru mine și colegul meu și astăzi, datorită acestei companii de credit, mândrul proprietar al muncii și responsabilităților bine organizate, mi-au zâmbit. Așadar, dacă aveți nevoie cu adevărat să vă dezvoltați sau să începeți propria afacere sau dacă aveți nevoie cu adevărat de a împrumuta bani în orice dificultate financiară, vă recomandăm să găsiți astăzi o oportunitate de dezvoltare financiară în afacerea dvs. {E-mail:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... online pentru creditul nu este o victimă a înșelătoriei. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere