duminică, 1 decembrie 2019

Always Right de Niall Ferguson


Aveam în portofoliul meu de cărți de citit acest volum despre Margaret Thatcher. Este de fapt un eseu de numai 34 de pagini scris de importantul istoric scoțian Niall Fergusson.

Este de fapt un omagiu adus de un intelectual cu vederi conservatoare pentru doamna Margaret Thatcher.

Ca și despre Winston Churchill, Niall Ferguson ne spune că Margaret Thatcher a salvat Marea Britanie. Suntem în anii 70 și Marea Britanie se află într-o criză cotinuă, semne de sărăcie și decădere. Cel mai bine este descrisă perioada de către formația Sex Pistols cu al său vocalist Johnny Rotten care parafrazează injurios imnul God Save the Queen.
Sindicatele sunt mai puternice decât oricând, principalele industrii sunt naționalizate.

Niall ne povestește cum se contra cu stângiștii de la Oxford.
Când aceștia prezentau fragmente din Caietele din închisoare ale lui Antonia Gramsci, el replica cu Năzbâtiile lui Nicolae și Elena Ceaușescu, gângăvitul și otreapa lui plimbați la Londra cu trăsura de către Regină.

Perioada de 11 ani de guvernare Thatcher a însemnat redescoperirea adevăratului spirit britanic.

În primul rând Thatcher s-a luptat  cu atotputernicia sindicală  și lideri precum Scargill și i-a terminat. Aceasta a coincis și cu desființarea industriei carbonifere din Marea Britanie.
Thatcher  a luat și măsuri nepopulare, dar a privatizat economia, marile companii britanice și a inventat capitalismul popular prin facilitarea cumpărării caselor.
Poate cea mai curajoasă și controversată măsură a fost de a trimite o forță maritimă pentru a elibera insulele Falkland ocupate de junta argentiniană, împotriva sfaturilor americane, cu Reagan președinte și a consilierilor săi care se temeau de un nou eșec cum a fost cel din 1956 cu ocuparea Canalului de Suez. Succesul armatei britamice a fost total și junta argentiniană s-a prăbușit. 
Conservatorii au intrat în conflict cu ea și a fost obligată să demisioneze și Major să-i ia locul. 

Politicile ei au relansat economia britanică, mai mulți tineri au urmat studii superioare, sșportul britanic a rebăscut cu rezultate notabile. Cu toate că era o eurosceptică nici prin cap nu i-a trecut să iasă din UE, critica anumite lucruri dar realiza pericolul ieșirii. Ca să se facă comparația cu iresponsabilul Cameron. 

Toate aceste măsuri Marea Britanie a devenit un magnet pentru emigrație din UE și mai ales din afara Europei. 
Cred că Margaret Thatcher poate fi un model și pentru politicieni români.

Un comentariu:

  1. Salut tuturor, eu sunt Patricia Sherman în Oklahoma SUA chiar acum. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea de a împrumuta 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o afacere nouă. Totul a început când mi-am pierdut casa și mi-am luat lucrurile din cauza politicii bancare și am întâlnit niște facturi și unele nevoi personale. Așa că am devenit foarte disperat și am început să caut fonduri în toate felurile. Din fericire pentru mine, o prietenă de-a mea, Linda mi-a spus despre o firmă a companiei de credit, am fost intrigată de fraudă, dar am fost intrigat de situația mea și nu am avut de ales decât să primesc sfaturi de la prietenul meu despre această companie. contactarea lor chiar s-a pus la îndoială din cauza experienței mele anterioare cu creditorii online, știai asta puțin? '' Elegantloanfirm@hotmail.com Această companie a fost foarte utilă pentru mine și colegul meu și astăzi, datorită acestei companii de credit, mândrul proprietar al muncii și responsabilităților bine organizate, mi-au zâmbit. Așadar, dacă aveți nevoie cu adevărat să vă dezvoltați sau să începeți propria afacere sau dacă aveți nevoie cu adevărat de a împrumuta bani în orice dificultate financiară, vă recomandăm să găsiți astăzi o oportunitate de dezvoltare financiară în afacerea dvs. {E-mail:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... online pentru creditul nu este o victimă a înșelătoriei. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere