vineri, 26 ianuarie 2018

Din nou Mozart

În seara de 25 ianuarie la Filarmonica Piteşti a fost din nou un program Mozart.
Spectatorii au avut şi ocazia să-şi cumpere abonamente muuuult mai scumpe ca anii trecuţi!

Cum spunea cineva în muzica Dumnezeu a fost Bach, Fiul a fost Mozart, iar Sfântul Spirit (Duh) a fost Beethoven!

Ei bine noi am avut plăcerea muzicii lui Mozart. Mozart scrie o muzică luminoasă, proaspătă, armonioasă crea exaltă plăcerea vieţii. 
Orchestra Filarmoicii Piteşti condusă de Cristian Oroşanu
Ca mai toţi din epocă, Haydn, Beethoven şi Mozart scria muzică la comandă. Dar punea geniu în ea.

În această seară programul a început cu Uvertura la opera Nunta lui Figaro în interpretarea Filarmonicii Piteşti condusă de dirijorul Cristian Oroşanu.
Am avut privilegiul în 2016 spre 2017 să urmăresc live punerea în scenă a operei Nunta lui Figaro de la Covent Garden cu Erwin Schrott, bariton uruguaian, la cinema TRIVALE. A fost splendidă! Apoi am văzut pe You tube înscenarea de la Salzburg cu Ana Netrebko în rolul Susanei.
Muzică de la Fiul lui Dumnezeu al muzicii!
Ioan Dragoş Dimitriu şi Cristian Oroşanu
Cristian Oroşanu
A urmat Concertul pentru pian şi orchestră în re minor, nr.20, KV 466. Pe wikipedia am citit că piesă aceasta o prefera Stalin, după spusele lui Barenboim! Concertul i-a plăcut şi lăudat tare, Leopold, tatăl lui Mozart. Prima parte are un aer trist aproape funebru, dar partea a două este mult mai luminoasă.
Împreună cu pianistul Ioan Dragoş Dimitriu
Solistul concertului a fost tânărul pianist Ioan Dragoş Dimitriu, care a studiat la Viena. Interpretarea sa a fost extrem de reuşită.
Ca bis ni s-a oferit gluma muzicală mozartiană Tartina cu unt.

După pauză orchestra condusă de Oroşanu a dat glas Simfoniei în mi bemol Major, nr 39. Această simfonie face parte din pachetul ultimelor 3 simfonii mozartiene pe care dirijorul Nikolaus Harnocourt le consideră un întreg. Pentru că introducerea simfoniei are aerul unei uverturi şi pentru că piesa nu conţine o coda.


Dirijorul Oroşanu şi orchestra s-au străduit să redea strălucirea muzicii mozartiene şi au reuşit în bună parte fiind vii aplaudaţi.


3 comentarii:

  1. Superb program! Concertul nr. 20 este concertul meu favorit intre cele ale lui Mozart! Dar e greu!
    Joe, observ ca tu ai locuri in loja din avanscena si ca vii la concerte in haine ”de lucru”, ca un critic saptamanal ce esti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Marius,
      Ai dreptate!
      Noutatea orchestrei din Piteşti este că bărbaţii s-au echipat cu fracuri şi doamnele cu rochii negre de seară.
      Eu aleg costumaţia casual. Şi eram îmbrăcat cu hanoracul de terorist sîrb, hahaha!

      Ștergere
  2. Citesc cu placere relatarile dumneavoastra despre evenimentele muzicale, eu fiind mai putin tentata aici in Dublin unde inca muncesc pe un contract la Vodafone, sa merg la concerte, in schimb folosesc YouTube si CD-urile mele de acasa si ma bucur enorm de muzica lui Mozart si Beethoven, mai putin de muzica lui Bach pe care, desi o admir, o consider mai abstracta...ma ajuta cand pictez, numai ca nu am mai pictat decat rar din cauza joburilor stresante pe care le-am avut in ultimii 17 ani...sper sa reiau curand pictura, ca pensionara si muzica imi va crea o stare de bine si ma va inspira...Sunt printre cei mai fericiti muritori fie si numai pentru ca am norocul sa iubesc muzica simfonica si de camera....
    Va admir ce viata bogata aveti si modul neobosit cu care nu va lasati si participati la atat de multe lucruri, pe langa cititul atator carti...Sanatate si virtute !

    RăspundețiȘtergere