miercuri, 25 septembrie 2013

Concert vocal la Conacul Lipatti

Ieri seară am revenit la conacul de la Fundăţeanca.
Era mai multă lume ca de obicei, am înţeles că era vorba de elevii de la Liceul Lipatti din Ploieşti aduşi de profesoara lor, soprana Andra Bivol.
Ca de obicei doamna Saviana Diamandi, ne-a ţinut o pasionantă introducere la muzica pe care urma să o ascultăm în această seară şi care era definită ca fiind sub zodia romantismului!
Programul a debutat cu o tânără speranţă a pianului, Ieronim Gugu.
Saviana Diamandi
Ieronim ne-a oferit ca primă piesă Sonat op. 22 în si bemol major de L. Van Beethoven, parte a doua din care vă ofer un fragment:
Beethoven


Ieronim Gugu
A urmat apoi Mephisto Waltz nr. 1 de Franz Lizt, inspirat di opera lui Goethe din care am spicuit un fragment:
Liszt


Camelia Clavac
A urmat programul principal al serii susţinut de soprana Camelia Clavac acompaniată la pian.
În prima parte a programului doamna Clavac a interpretat cântece de inspiraţie populară a unor prestigioşi compozitori români, Paul Constantinescu, Marţian Negrea, Achim Stoia şi Tiberiu Brediceanu - Doina stăncuţei din opera La seceriş din care vă prezint un mic fragment:
Brediceanu 


A urmat un program de arii din opere de Gounod, Donizzeti, şi Verdi care au stârnit vii aplauze din parte auditoriului.
În final am fost invitaţi la paharul de vin şi la patiserii savurate de melomanii mulţumiţi.
O altă seară deosebită la conacul Lipatti!
eu şi Dan...un viitor pianist!





Un comentariu: