joi, 29 martie 2018

Jurnal de joi cu miel

Mielul Mistic al lui Jan van Eyck
Da, în fine parcă vine primăvara! Azi am plecat de dimineaţa la ora 8. Vagonul era plin de adolescenţi, mai ales adolescente, care împreună cu nişte profesoare mergeau la Bucureşti în programul şcoala altfel. 

Pe drum am stat mai ales cu nasul în Dilema veche.
Dosarul are în vedere reproducerea digitală a unor vechi manuscrise româneşti. Petru cei interesaţi de istorie, pentru celui care mănâncă o pâine de pe urma istoriei, reproducerea digitală este o mare şansă. Noi avem o bibliotecă fabuloasă în incunabule la Biblioteca Batthyaneum  din Alba Iulia. Am citit despre frustrările unor organizaţii protestante care studiază textele biblice care se oferă să digitalizeze manuscrise greceşti vechi ale noului testament, dar care întâmpină greutăţi din parte bibliotecilor noastre. Există multe greutăţi din partea şefilor acestor instituţii şi interese cretine din partea altora. Eu care sunt un individ digital, citesc mai ales pe tabletă m-ar interesa să văd pe anumite platforme documente vechi care sunt în România. Ar fi o şansă pentru toţi să avem această posibilitate.

Un articol mi-a sărit în ochi, al lui Mihai Buzea despre ostilitatea bucureşteană faţă de provinciali. 
Părerea mea este că un procent covârşitor dintre bucureştenii atât de pe vremea mea, dar mai ales azi sunt veniţi din provincie. Deci sunt bucureşteni recenţi. 

Îmi amintesc că scriitorul Petru Popescu, căruia i-am luat un interviu pe vremea studenţiei mele mi-a mărturisit că este bucureştean la a 8-a generaţie, dar avea şi rădăcini de oltean de Drăgăşani că m-a servit cu un vin rubiniu de acolo. Vin de Drăgăşani care pentru mine este în top şi pe care îl beau când am ocazia. Recomand Crâmpoşia al lui Iordache, ieftină şi bună! 

Dar să revin la bucureşteni. În articol sunt opinii ale unor provinciali şi sunt negative. Îmi aduc aminte că erau unele similare şi prin studenţia mea. Însă cel puţin în anul nostru bucureştenii nu făceau pe mari şmecheri, erau unii mai descurcăreţi, mai experţi la agăţat domniţe, dar provincia dicta, pentru că eram mai tari la carte, eu inclus! Aşa că am avut relaţii bune şi constante cu bucureşteni.   Mulţi dintre colegii provinciali sunt azi bucureşteni vechi, deja bunici. 

După ce am ţinut cursul am avut timp pentru o tură prin centrul Bucureştiului. A fost o zi frumoasă şi însorită. Am trecut prin Centru Vechi şi apoi am luat-o prin Calea Victoriei spre Bulevardul Magheru. Am văzut că, în fine Hotelul Lido este înconjurat de schele, poate îl refac?
Aici sunt foarte de acord cu doamna Firea că frumosul nostru bulevard central Art Deco ar merita să redevină ce era în interbelic, cel mai american bulevard din această parte de Europă,  inclusiv cea Centrală! Trebuie puşi proprietari ori să vândă, ori să refacă frumoasele clădiri ale acestui bulevard. Magheru One este un exemplu. O fi oare Blocul Algiu al lui Nilă din Moromeţii lui Preda? Eu aşa cred. 

Altă preocupare de sezon este operaţiunea MOV miel, ouă, vin. Mielul este anul acesta mai scump! Inflaţia bat-o vina. La Kaufland este 29 lei kilul, la Carrefour 27 lei, la Auchan cel mai ieftin, 26 de lei. În piaţă încă nu au apărut, cred că pieţarii aşteptau supermarketurile, deci nicio şansă, mielul este mai scump anul ăsta, faţă de 20 de lei kilul anul trecut. Aşa că mâine e zi de miel, mergem la Auchan!

Un comentariu:

  1. Joe, titlul postarii e in stilul tau hahaha. Scump sau nu, daca vrei miel manaci. Totul e sa alegi sursa convenabila(preturile difera , ca doar e economie de piata). Inflatie a fost mereu!!!!

    RăspundețiȘtergere