joi, 11 aprilie 2019

Sânziana Mircea pianista mea preferată


Am descoperit-o pe Sânziana Mircea în turneele lui Alexandru Tomescu și mi-a plăcut urându-i postura de solistă.

Și a mai revenit ca solistă cu Ceaikovski și astă seară a fost cu cu Schumann. Mărturisesc că am ascultat Concertul pentru pian și orchestră în la minor, op. 54 de Schumann în interpretarea maestrului Vlad Dimnulescu  mi-a plăcut foarte mult.
Ei bine, astă seară Sânziana Mircea a avut o interpretare deosebită. Și explicația mea este că acest concert superb a fost scris din dragoste pentru soția sa Clara de către Robert Schumann. 
Și interpretarea Sânzianei a fost cu mare succes acompaniat de orchestra Filarmonicii Pitești, condusă de tânărul dirijor Christian Câșleanu, român născut în Germania. 
Aplaudată entuziast de către melomani Sânziana Mircea ne-a interpretat și un bis din Chopin.
Sânziana Mircea
În continuare în partea a doua a concertului dirjorul Christian Câșleanu și orchestra Filarmonicii Pitești, dirijată de el a interpretat Simfonia a 3-a a lui Dvorak. 
Orchestra condusă de Christian Câșleanu
Este o simfonie care arată dezvoltarea școlii muzicale cehe alături de Smetana și Janacek. Specialiștii remarcă influența exercitată de către Wagner asupra compozitorului ceh. Muzica este foarte frumoasă, ritmată și mândră arătând sentimentele lui Dvorak față de patria sa. 
Christian Câșleanu, Sânziana Mircea și cu mine
Ne-am bucurat de o muzică frumoasă și deosebită.

P.S. Mulțumesc foarte mult doamnei Mihaela Fulgeanu care face reclamă blogului meu, care explică creșterea bruscă acelor care-l citesc

Un comentariu: