joi, 4 aprilie 2019

Alexandru Tomescu la Filarmonica Pitești


În această seară am avut un eveniment deosebit la Filarmonica Pitești, l-am avut invitat special pe violonistul Alexandrum Tomescu. Aș spune despre violonistul Tomescu că este un primus inter pares între excelenții violoniști români de azi.

În afară de Alexandru Tomescu, am mai avut un invitat străin, pe tânărul dirijor englez Cristopher Petrie cu care Tomescu va cânta și la Londra.
Orchestra Filarmonicii Pitești condusă de Cristopher Petrie
Concertul a debutat cu Doină de Călin Humă, piesă aparținând unui tânăr compozitor român stabilit în Marea Britanie și audiată în premieră la Pitești în interpretarea Filarmonicii Pitești conduse de către Petrie.
Alexandru Tomescu și orchestra
După acest început promițător violonistul Alexandru Tomescu care a interpretat Concertul pentru vioară nr.3, op. 61 dedicat lui Pablo de Sarasate.

Concertul a fost o surpriză pentru mine, iar frumusețea începutului părții a douăa m-a copleșit. Este un dialog între solist și orchestră, între vioară și flaut sau oboi. Că vioara lui Tomescu sună excepțional, chiar dacă nu este chiar Stradivarius ține de măiestria interpretului, dar nici orchestra nu a fost mai prejos, dialogând cu solistul sub mâa sigură a dirijorului Petrie.
Viu aplaudat de melomani Tomescu ne-a oferit și un bis cu o compoziție a unui polonez.

În partea a doua a concertului am audiat Simfonia a 4-a de Brahms, cea cu care unii spun că se încheie simfonismul de esență beethoveniană. Este o simfonie cunoscută și cântată adesea.
A fost un regal muziocal de excepție.
Tomescu, Petrie și cu mine
Generos Alexandru Tomescu mi-a oferit un selfie împreună cu dirijorul Cristoopher Petrie.

Un comentariu:

  1. Ma bucur cand aud ca se petrec asemenea evenimente. Pacat ca in tara noastra educatia muzicala nu este luata in considerare. Sunt tari in care, aproape, toti copii din scoli invata sa cante la un instrument muzical. Asta si din cauza faptului ca aceasta activitate este un fel de gimnastica pentru creier (a lobilor temporali, cred). Cei care promoveaza acest fel de invatamant nu se asteapta ca toti copii sa devina instrumentisti sau profesionisti intr-ale muzicii, dar au observat ca multi oameni de mare valoare au fost muzicieni amatori si as adauga iubitori de miscare in aer liber - sportivi amatori. Desigur, educatia muzicala este doar un aspect al educatiei si nu este suficient sa fii iubitor de muzica. Din frageda copilarie mai este necesara insuflarea spiritului de dreptate, echitate, etc. Dar fara muzica, fara incercarea intelegerii ei, parca nu se "inchide" cercul unei personalitati ...

    RăspundețiȘtergere