marți, 9 aprilie 2019

Întâlnire cu I.T. Morar


Azi la 1 d.a. am avut ocazia să-l audiez pe I.T. Morar, jurnalist și scriitor la Biblioteca Județeană Argeș "Dinicu Golești".
I. T. Morar și Octavian Sachelarie
I. T Morar a lucrat la Academia Cațavencu, la Divertis, la TVR, a fost consul la Marsilia, pentru serviciile făcute lui Băsescu, iar acum este stabilit în Franța, la La Ciotat. Culmea că spus că acolo se află cel mai frumos golf din lume. Am intervenit ulterior completând că La Ciotat este celebră prin gara unde Freres Lumiere au filmat Intrarea trenului în gară, celebră că toată lumea se ferea când vedea aceste imagini. Acolo, de fapt lângă la St Cyr sur Mere am făcut o vacanță la mijloc de iulie când ne-a bătut mistralul de era frig ca iarna, probabil?

I. T Morar a scris romane cu subiect controversat, Lindnfeld, despre germanii șvabi trimiși la muncă-n Donbas, altul despre mutarea țiganilor în Transnistria la Bug pe baza scrisorii unui plutonier țigan adresat Mareșalului, care spunea că el își varsă sângele la Cotul Donului, când familia lui este mutată în Transnistria, și Cartea Corturilor despre neoprotestanți.

Normal că au fost reacții în sală, cu evreii și țiganii în vremea războiului. Eu am replicat unuia că în timp ce Mareșalul s-a dus în Răsărit să elibereze Basarabia și Bucovina de Nord, pe care le-am pierdut, Regele Mihai a întors armele la 23 august 1944 și a eliberat Ardealul de Nord care este și acum în România!

Morar a povestit aventurile sale de jurmalist al Cațavencu, cu multiplele procese unde până la urmă a câștigat. Păi se vede pentru că azi s-a stabilit în Franța. 

Și eu am avut o polemică îndelungată pe mail privindu-l pe matematicianul Mihai Botez.
Oricum este interesant să auzi opinii contrare și că istoria noastră este teribil de distorsionată și toți am fost educați în stilul național comunist care aduce cu ce ziceau legionarii, Eminescu nu este în chestie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu