miercuri, 30 aprilie 2014

Cvartetul Gaudeamus şi o chitară clasică

Cvartetu Gaudeamus şi Bogdan Mihăilescu
În seară de miercuri 30 aprilie 2014 la Filarmonica Piteşti am avut ca invitat cvartetul braşovean Gaudeamus şi chitaristul Bogdan Mihăilescu.
Cvartetul Gaudeamus cuprinde pe Lucia Neagoe la vioară, Raluca Irimia la vioară, Leona Varvarichi la violă şi Sebastian Vîrtosu la violoncel.

În acest mod s-au putut interpreta cvintete de coarde şi chitară. Primele două piese aparţin lui Boccherini, un compozitor italian contemporan cu Mozart., deci ar trebui să fie un compozitor clasic. Părerea mea este că este mai apropiat de genul galant, baroc. 
S-au interpretat Cvintetul nr 6 în sol major şi Cvintetul nr. 5 în re major. A fost o plăcere să ascultăm aceste compoziţii elegante, fiind influenţat în muzica dedicată chitarei de muzica populară spaniolă.

După pauză am ascultat Cvintet pentru 2 viori, violă şi violoncel de Joseph Schnabel. Să nu-l confundăm cu Artur Schnabel! Este tot un compozitor clasic şi muzica sa este asemănătoare cu a lui Boccherini.
În final am ascultat muzică argentiniană unde chitara este foarte apreciată ca prin toate muzicile de influenţă spaniolă. Am ascultat Suita argentiniană Tangata de Agosto şi lumea a aplaudat ca să avem şi un bis din muzica de inspiraţie spaniolă a chitarei.
O seară de muzică frumoasă, păcat că lume a fost puţină!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu