vineri, 14 martie 2014

Concert cu Tiberiu Soare la Filarmonica Piteşti

Aseară am fost leneş şi cam obosit aşa că postarea mea despre concertul a întârziat!
Şi-mi cer scuze!
Am avut aşadar aseară ocazia să-l urmărim pe cel mai în vogă dirijor tânăr al momentului din România, Tiberiu Soare, dirijor permanent al Orchestrei Naţionale Radio din România.
Concertul fusese amânat din cauza înzăpezirii din februarie!

Valentin Ghiţă, Petrea Gâscă, Tiberiu Soare, Ionuţ Mardare şi Emil Vişenescu 
În prima parte soliştii reuniţi sub ARS VENTUS au interpretat în acompaniamentul orchestrei conduse de Tiberiu Soare binecunoscutul concert al lui Mozart, Simfonia concertantă pentru oboi, clarinet, corn şi fagot în mi bemol major. Această piesă mi-a foarte cunoscută fiind dată mereu pe posturile de radio de muzică clasică de pe internet, era să zic ca şi clasică.....hahahahaha!

Artiştii Ptrea Gâscă la corn, Ionuţ Mardare la Fagot, Emil Vişenescu la clarinet şi Valentin Ghiţă la oboi au dat o excelentă interpretare concertului mozartian.  Mozart era îndrăgostit de lemne, instrumentele de lemn şi în general de cele de suflat, vezi cornul. Ea mai apare sub numele Sinfonia concertante pentru patru suflători! Mozart adora instrumentele de suflat, doar a scris Flautul fermecat!
Aceste instrumente iubite de Mozart şi puse la lucru îmi evocă personaje din vremea mozartiană. Nazalul fagot este un baron, cornul un viconte,  baritonalul clarinet un abate, iar tenorul oboi un iezuit!
Interpretarea a fost de înaltă clasă  atât a instrumentelor soliste cât şi a orchestrei conduse de Tiberiu Soare.
L-am felicitat pe dirijor şi am schimbat opinii şi ne-am fotografiat, ca de obicei.
În partea a doua a concertului orchestra a trecut de la clasic la romantic.
Am audiat Peer Gynt, Suita I şi a II-a de Edvard Grieg. Am rememorat frumuseţea acordurilor din prima parte a suitei I, Dimineaţa, pasajele dramatice din Suita a II-a, Întoarcerea lui Peer Gynt. Am remarcat că Tiberiu Soare a interpretat ambele suite legat şi nu s-a întors la aplauzele dintre cele două piese.
Orchestra a răspuns comenzilor date de dirijor şi am avut o superbă seară de muzică!


Un comentariu: