marți, 26 noiembrie 2019

Elvis on tour




Elvis on tour este un documentar despre probabil printre ultimele lui turnee prin America. Știu că înainte de ieșirea lui in scenă cânta aproape exclusiv la Las Vegas.

Documentarul m-a intrigat pentru că nu știam când a fost realizat. Abia la sfârșit am văzut că fusese realizat în 1972.  Pe cei doi realizatori  Robert Abel și Pierre Adige nu-i știu, dar realizatorul montajului a fost faimosul regizor Martin Scorsese.

Revenind la perioada realizării filmului mă uitam la tineri și-mi dădeam seama că era undeva la sfârșitul anilor 60, după lungimea părului și a fustelor mini ale fetelor.

Exact în acel an 1972 terminam facultatea și poza de pe diploma de inginer era o poză cu mine cu părul cam la fel de lung ca al lui Elvis și al colaboratorilor săi.
Elvis nu luase în greutate, era drept la stomac, cu pantalonii evazați și cu pelerina scurtă din spate. 

Bucuria mea este că s-au dat secvențe din nebunii ani 50 când Elvis cânta rock și apoi săruturi din multele lui filme.
Am urmărit cu entuziasm interpretări ale unor melodii celebre Bridge over troubled water, Proud Mary, melodie bayou de pe Mississipi, unde a copilărit. 
Și apoi l-am ascultat interpretând extraordinarele gospeluri în care și-a cultivat vocea în copilărie. 

Formidabilă era și atmosfera  pe scenele din turneu, nebunia fetelor fane ale lui Elvis. Nu cred că se mai petrec acum scene cu artiști adorați cum erau prin anii 60-70.

Oricum am retrăit nostalgia acelor vremi, când Elvis era Rege! Iar eu un tânăr de douzeci și ceva de ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu