Programul propus de
tînărul dirijor clujean Matei Pop a debutat cu Serenada pentru
orchestră de coarde de Elgar, o piesă scurtă care poate debuta un
concert.
A
urmat apoi o bijuterie muzicală Concertul
pentru vioară, pian și orchestră de coarde în re minor de Felix Mendelssohn.
Uimirea este că acest concert superb, complex și romantic a fost scris de
Mendelssohn la 13 ani! Da, Mendelssohn a fost un mic geniu în stilul lui
Mozart.
Matei Pop și orchestra de coarde |
Soliștii
concertului au fost tinerii interpreți Anca Vasile Caraman la vioară, și
italianul Alessandro Trebeschi. Orchestra de coarde condusă de Matei Pop a
acompaniat cu acuratețe pe cei doi soliști. Vrei nu vrei, ca dirijor trebuie să
te sprijini de pian, cum amuzat și-a adus aminte Matei Pop că am scris la precedenta
sa apariție la Pitești.
Interpretarea
reușită a celor doi soliști a fost viu aplaudată și cei doi artiști ne-au
oferit un bis cu cantabile de Paganini.
Anca Vasile Caraman și Alessndro Trebesch |
După
pauză a urmat piesa amintită în preambul, Simfonia I în si bemol, major,
a Primăverii a lui Robert Schumann. Este o compoziție muzicală pentru
care a primit multe încurajări de la tânăra sa soție pianita Clara Wieck.
Este
o compoziție alertă, plină de ritm cu contribuția alămurilor.până să se
întoarcă spre public. Finalul a fost neașteptat pentru că dirijorul Matei
Pop a ezitat câteva momente, dar publicul a aplaudat apoi generos
interpretarea orchestrei și a dirijorului ei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu