vineri, 12 august 2016

Pescuit de noapte la Găujani

Dacă sunteţi atenţi vedeţi şi starletii verzui electric
Dragii moşului după cum vedeţi scriu doar despre pescuit. 
Miercuri seara primesc telefon de la Dan cu care am mai pescuit cu succes limitat la Coloneşti, că vărul lui are un pot, mergem la o baltă la pescuit de noapte undeva pe la Buzoeşti.

Aşa că după ce fac dotarea cu nadă şi momeli plecăm pe la 6.30 d.a. din Piteşti pe drumul spre Buzoeşti Roşiori de Vede. Suntem în trei, eu Dan şi Bebe, vărul lui, pescar pârât, care a pescuit în respectiva baltă crapi cu mare succes.


Drum mai bun şi mai rău spre Costeşti unde fix începe o răpăială de torenţială. Trecem de Costeşti şi ploaia a fost doar locală. Aflu că locul acţiunii va fi balta Găujani. Acest loc îmi trezeşte amintiri ante decembriste. Am fost pe acolo prin anii 80 cu succes mai degrabă limitat.
 Balta s-a împărţit în mai mulţi proprietari şi acum locul aparţine fostului primar de Ungheni? Ghid şi cel care ne ia banii este Radu, fiul primarului care ne extrage câte 50 de lei. Când să începem partida iacă că a început şi aici ploaia în răpăieli care nu a inmiat pământul uscat şi tare. 

Mă strofoc să fac pe întuneric mai multe lansete cu boiles la lumina lanternei mele din Tirol care merge şi acum după 8 ani cu aceleaşi baterii!

Pescuitul nu merge, s-a răcit şi peştele simte. Doar nesimţiţi de caraşi nu resimt schimbarea vremii şi trag.

Reuşesc să iau la undiţa cu plută şi un ciortănaş cam la vreo 300 de grame, singurul din cei trei pescari, asistat Bebe cu minciogul.

Am învăţat şi eu de la Bebe cum se pun starleţii la bambine. El mă aprovizionează şi cu tuburi varniş ca să prind starletul de bambină. Pentru neofiţi starletul este un fel de tub cu substanţe luminiscente cu ajutorul căruia poţi să observi în noapte dacă bambina acţionează, creându-ţi emoţii că a venit peştele.

Între timp Dan face grătarul cu cârnaţi picanţi şi mici, cel mai important moment al pescăritului. Ne hrănim ca să ne simţim bine chiar dacă marele crap nu vine!

Singura bambină nervoasă cu starlet a fost pe lanseta unde erau momeli viermişorişi inamici caraşii!

Aşa că am petrecut o noapte scoţând cărăşei mititei sub palmă. Evident că această captură i-a revenit lui Dan pentru fiul lui Darius amator de caras prăjit.

Pe la 4 dimineaţa m-a potopit şi somnul ca pe vremuri în tură! Este cea mai nenorocită oră când vrei să fii treaz şi pleoapele se închid.

Poze n-am făcut decât pe la 5 dimineaţa şi nu am mai avut chef de poze cu capturi care să trezească comentarii că sunt pedofil de peştişori! Sunt poze pe întuneric aşa că trebuie să va concentraţi!

Oricum am prins peşte, asta este cel mai important. Ieşi în natură prinzi peştişori şi dacă vrei peşte de mâncat te duci la magazin!

N-am nimerit bine vremea., azi este prima zi de toamnă din acest an!


Aşa că bucuraţi-vă cu lectura!

4 comentarii:

  1. Ca de obicei, nu prinzi peste. Asta e bine pentru echilibrul ecologic.Ghinion. Dar iesirea in natura iti prieste si pana la urma asta conteaza.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu ma mir ca nu ai prins...Toata viata ai...cumparat,de la altii,,tine-o tot asa Joe,paote incerci la...Dunare ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Joe, nu mai incerca si la Dunare, ca scopul tau in viata nu e sa prinzi peste. Nu prea inteleg ce ai cumparat "de la altii, toata viata" , ca peste nu cumperi de fel.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pescuitul este sport, nu? Te_a cam molesit ,,efortul,,?

    RăspundețiȘtergere