vineri, 15 aprilie 2016

Sunt un suporter fericit! Liverpool Dortmund 4-3

Legătura mea cu echipa de fotbal Liverpool este veche. De când Petrolul echipa mea de suflet a devenit în 1966 campioană şi a făcut un meci magnific la Ploieşti 3-1, cu campioana Angliei, în acel moment campioană mondială!
De atunci îi simpatizez pe liverpoodlians, ca să nu folosim expresia neaoşă, cu conotaţii sexuale.
Am avut ocazia anul trecut să ajung în Liverpool, nepoata Iulia, care lucrează în Manchester era entuziasmată de oraş. Şi avea de ce, m-am convins cu ochii mei. Ne-am cazat seara de duminică chiar în centrul oraşului care se află pe malul estuarului Mersey, în apropiere de cele trei clădiri maiestuoase, care amintesc de gloria maritimă a Marii Britanii. Pe vârful unei tronează semnul păsării mitologice Liver, pe care aici la noi am denumit-o cormoran, de unde şi echipa cormoranilor! 
După ce am vizitat cheiul transformat în zonă de distracţii am început să căutăm alt loc mitologic The Cave, unde s-a lansat The Beatles. Se află în zona de baruri Temple Street. Ca să ajungem acolo am întrebat un grup de tineri care amabili ne-au indicat direcţia. Fericit le-am spus că sunt suporterul lui Liverpool şi brusc s-au întunecat la faţă, erau suporterii lui Everton, cealaltă echipă din Liverpool. De fapt şi recepţionerul mi-a mărturisit că ţine cu Man United!

Mi-am tras o poză la The Cave şi ne-am oprit la o bere de lângă hote. Am m-ai făcut vizite dimineaţa la marile biserici ale oraşului, cea anglicană şi cea catolică a numeroşilor irlandezi trăitori în Liverpool. Din păcate traseul nu a cuprins şi Anfield Road!

 Dar să revin la meciul magnific de aseară.
Liverpool venea după un promiţător 1-1 la Dortmund şi aveam speranţe de calificare, mai ales că Jurgen Klopp era fostul antrenor al lui Dortmund şi îi ştia bine pe nemţi. Însă Dortmund ne-a ucis rapid speranţele. După 9 minute era 2-0 pentru Dortmund. Aşa s-a terminat repriza. A urmat repriza a doua şi Origy marchează repede, 1-2 Liverpool Dortmund. Reus a marcat apoi şi iar speranţele erau departe rău! 1-3 Liverpool Dortmund. Însă ce a urmat a fost o nebunie de fotbal, ambele echipe alergau de parcă era vorba de supravieţuire. Marchează Coutinho şi face 2-3, apoi Sako spre final egalează, 3-3! Mai erau momentele de prelungire şi vine golul înscris cu capul lui Lovren.
Klopp este într-adevăr un vrăjitor!


Sper ca Liverpool să câştige Europa League.

Un comentariu:

  1. Meci superb,bine jucat din ambele parti. Sansa a fost de partea Liverpool,mi sau parut egale ca forta ,nervi si tehnica. Dar nu ai vazut ce ia calcat in picioare Lucescu pe cei din Portugalia : 4-0.,nemaipomenit...

    RăspundețiȘtergere