joi, 16 aprilie 2015

Concert deosebit

Bogdan Zvorişteanu şi Alexandru Ganea
În această seară de aprilie, prima când am ieşit în cămaşă am avut parte de muzică bună la Filarmonica Piteşti.
Orchestra filarmonicii sub conducerea lui Alexandru Ganea ne-a oferit o piesă potrivită cu Săptămâna Luminată: Ave Maria de Bach/Gounod.
Zvorişteanu

 A urmat Concertul pentru vioară şi orchestră nr.3 în si minor op 61 de Camille Saint-Saens. Este o piesă de mare frumuseţe, de mare melodicitate din curentul impresionist sau al romantismului târziu. 
Solistul concertului a fost Bogdan Zvorişteanu. Numele său mi-a sunat cunoscut şi mi-a reamintit de tinereţe şi de tatăl său, Radu, concert-maestru al Orchestrei Filarmonicii de la Ateneu la sfârşitul anilor 60 şi începutul anilor 70. Interpretarea a fost superbă şi răsplătită cu aplauze puternice. Bogdan Zvorişteanu ne-a oferit generos un bis din piesele lui Bach.
Horia Mihail
După pauză a urmat Concertul pentru pian şi orchestră nr.2 în do minor op.18 de Serghei Rahmaninov. Solistul concertului a fost Horia Mihail care se află în noul său turneu Pianul călător. Este unul din cele mai vibrante şi dramatice concerte pentru pian care aminteşte şi de creaţia ceaikosvkiană. Finalul parcă evocă măreţia Câmpiei Ruse.
Horia Mihail
Horia Mihail a interpretat cu mare fineţe şi cu forţă acest concert dificil răsplătit cu multe aplauze entuziaste. Şi pentru că este într-un turneu cu muzică romantică Horia Mihail ne-a oferit un bis cu o piesă de Chopin.


Am avut o seară minunată de muzică foarte bună.
Jean Dumitraşcu, Bogdan Zvorişteanu şi cu mine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu