joi, 23 aprilie 2015

Concert de Sfântul Gheorghe

În seara de joi 23 aprilie la Filarmonica Piteşti am avut un nou eveniment muzical.
Programul a fost deschis de orchestra filarmonicii condusă de dirijorul Tiberiu Oprea care au interpretat Uvertura Hebride, op 26 de Mendelssohn Bartoldy, o piesă frumoasă evocând nordul Scoţiei loc unde compozitorul a fost în vizită.
Cristina Anghelescu

A urmat Concertul pentru vioară şi orchestră nr 1 în sol minor, op.26 de Max Bruch. Este considerat unul din cele mai populare şi cântate concerte pentru vioară. Eu îmi doream să-l audiez live pentru că la Filarmonica Piteşti a mai fost odată în repertoriu, dar solista nu a putut fi prezentă îmbolnăvindu-se.
Concertul prezentat prima dată în 1867 a suferit modificări datorită unui faimos violonist Josef Joachim ajunând la forma la care este cântat în prezent. Reuşita acestui concert se datorează în primul rând interpretării deosebite a doamnei Cristina Anghelescu. Şi orchestra condusă de Oprea şi-a adus aportul susţinând-o pe solistă. A fost o bucurie să audiem această piesă muzicală şi publicul a răsplătit-o pe solistă cu aplauze vii şi îndelungată.
Marian Ioan Olaru
După pauză am avut ocazia să ascultăm Fantezia Carmen pentru flaut şi orchestră de Francois Borne. Este o prelucrare făcută de un faimos flautist a operei celebre a lui Bizet. În rolul solistic a fost flautistul Marian Ioan Olaru. Am putut reasculta acordurile celebre ale operei lui Bizet interpretate la flaut. 
Marian Ioan Olaru, Cristina Anghelescu şi Jean Dumitraşcu 
În finalul concertului Tiberiu Oprea şi orchestra ne-au oferit Suita Arleziana nr.2 de Georges Bizet. 
Olaru, Anghelescu şi cu mine
Celebră în această lucrare este marşul final Farandole pe care maestru Oprea  a dat-o  bis cu acompaniament de bătăi din palme din partea spectatorilor entuziaşti.

Încă o seară de satisfacţii pentru melomanii piteşteni.  
Eu cu Radu Vişinescu

Un comentariu: